Archiv  |  Truck & Business

     
 

Truck & Business » Archiv

Truck & business 3 / 2021

„Výběr dodavatelů je jednou z klíčových otázek zdravého fungování společnosti,“ zaznělo v jednom z příspěvků naší ankety Barometr silniční autodopravy tohoto čísla, a tato slova se v mírné obměně prolínají prakticky všemi příspěvky. Dokonce bych řekl, že význam dodavatelů v poslední době roste s tím, jak pomalu bere za své jeden ze základních principů tržní ekonomiky, že nabídka předbíhá poptávku. Každou chvíli mě něco v tomto směru překvapí. Např. nedávno nám vypověděl službu jeden dodavatel, s nímž spolupracujeme dvacet let a víc, s tím, že danou jednotku ruší, protože se mu „nevyplatí“. Jindy jsem nechtěl v zahraničí zbytečně platit za auto z půjčovny první tři dny pobytu, které jsem plánoval strávit na jednom místě. Překvapilo mě, že prakticky nejde půjčit si ve středně velkém evropském městě auto s dvoudenním předstihem. Nebo jde, ale za troj- a vícenásobek běžné ceny. Přitom se také stane, že vám jakž takž přijatelnou objednávku potvrdí, načež přijde strohý e-mail se sdělením, že „dodavatel zápůjčku nepotvrdil“, takže nemáte zase nic, tedy kromě blokace na kartě. Přicházím na to, že mít v byznysu pár šikovných, ale současně slušných a spolehlivých dodavatelů je mnohdy cennější než akvizice nového zákazníka.

Čeští autodopravci si v podmínkách liberálního evropského trhu mohou vybírat dodavatele prakticky kdekoli, což ostatně také dělají. A platí to i naopak – španělský dopravce může nakoupit třeba u českého dodavatele, pokud mu nabídne lepší podmínky než doma. Obecně však – soudě podle odpovědí – jsou s tuzemskými dodavateli dobré zkušenosti; oceňuje se především flexibilita a schopnost improvizace, což jsou vlastnosti vyhledávané právě v současné chaotické době. Tento názor poněkud koriguje jiný pohled z naší diskuze: „Přístup rozvinutého západního světa je založen na jasných a přesných postupech, které jsou standardizované a pečlivě dodržované.“  U techniky se neprodává cena, ale TCO, což vyžaduje sofistikovanější přístupy, nicméně ani při nejlepších úmyslech, vzdělání a zkušenostech občas do nějaké té slepé uličky zabloudíme. Naši respondenti preferují dlouhodobé vztahy a kontinuitu, ale současně se nebrání testování nových věcí – a také hodně dají na názory řidičů.

Věříme, že naše malá sonda do dodavatelsko-odběratelského „myšlení“ pomůže oběma stranám tohoto obchodního vztahu.

Úspěšný podzim v autodopravě a logistice Vám přeje

Martin Mensa
vydavatel

 
 

Vybrané články

Navštívili jsme: Fliegl v roce 30. výročí

Navštívili jsme: Fliegl v roce 30. výročí

21. 9. 2021

Před pěti lety jsme přijali pozvání k velkolepým oslavám čtvrtstoletí existence německé společnosti Fliegl. K letošnímu výročí pozval jednatel a zakladatel firmy Helmut Fliegl zástupce médií ze zemí svých důležitých... celý článek »

 
DAF představuje: XF, XG a XG+

DAF představuje: XF, XG a XG+

21. 9. 2021

Od uvedení první generace v roce 1997 prodal DAF 650 000 vozidel řady XF. Různé generace této typové řady získaly ocenění „Mezinárodní nákladní vozidlo roku“. V současné době představuje DAF novou generaci XF a další... celý článek »

 
Konkurence v IT je velká a aktivní

Konkurence v IT je velká a aktivní

21. 9. 2021

Konkurenční prostředí na českém trhu vnímáme v sektoru IT služeb jako velmi zdravé. Digitalizace a automatizace logistiky je v plném proudu a každým rokem vznikají nové subjekty, které do tohoto procesu významně... celý článek »

 
U lokálních společností oceňujeme  flexibilitu

U lokálních společností oceňujeme flexibilitu

21. 9. 2021

Nejnovější číslo magazínu Truck & business nastoluje ve svém Barometru silniční autodopravy 2021 otázku výběru dodavatelů a dodavatelsko-odběratelských vztahů. Přinášíme malé avízo na tento článek v názoru Josefa... celý článek »

 
Mýtné zařízení a telematika: nepostradatelný balíček pro optimalizaci vašeho TCO

Mýtné zařízení a telematika: nepostradatelný balíček pro optimalizaci vašeho TCO

21. 9. 2021

Cloudová správa vozového parku spolu se schopností analyzovat velké objemy dat každodenně zvyšuje produktivitu a efektivitu správců vozových parků, což umožňuje snižovat náklady a předvídat budoucí trendy. Je to vše o... celý článek »

 
Výzvy logistiky: ekologie, sdílení, Big Data, internet věcí, analýza

Výzvy logistiky: ekologie, sdílení, Big Data, internet věcí, analýza

21. 9. 2021

V oblastech logistiky, výroby, dopravy a dodavatelských řetězců dnes probíhá rychlá a bezprecedentní transformace a budoucí rozvoj těchto odvětví závisí na inovacích a zlepšování technologií. Trendy stále naznačují... celý článek »

 
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@truck-business.cz