Next Level Truck  |  Truck dodavatel  |  Aktuality  |  Truck & Business

     
 

Truck & Business » Aktuality » Truck dodavatel » Next Level Truck

Next Level Truck

 
2020-nova-generace

středa, 12. února 2020

Sláva, s níž společnost MAN Truck & Bus uvedla poprvé po dvaceti letech zbrusu novou generaci nákladních vozidel, odpovídala významu, který této události MAN přikládá. Stovky hostů z řad technologických partnerů, dodavatelů, zákazníků a novinářů byly svědky velkorysé show, jejíž kulisu tvořily prostory přístavních doků baskického města Bilbao. Nechyběli nejvyšší výkonní představitelé společnosti a všichni ti, kdo se na vývoji nové generace vozidel významně podíleli. V závěrečné fázi se všichni sešli na pódiu – a někteří z nich se neubránili slzám.

 

Každý dopravní úkol má své specifické výzvy. Nákladní automobil v mezinárodní dálkové dopravě musí nabídnout nejen palivovou efektivitu  a ergonomickou vyladěnost  pro uvolněnou a neúnavnou jízdu, ale také poskytnout vhodný koncept pro spánek a odpočinek. Asistenční systémy, jako je poloautomatizované řízení v dopravních zácpách nebo asistenty pro jízdu v zatáčkách, poskytují další podporu. Bezpečnost je klíčová nejenom pro dálkové aplikace, ale i na staveništích a v rozvážkovém sektoru.  Dobrý výhled  a optimální zobrazení důležitých jízdních informací jsou zásadní v městském provozu, na těsných staveništích nebo při manévrování ve složitých podmínkách dodacích míst. Dalším klíčovým aspektem je ergonomie kabiny při nastupování a vystupování, činnosti,  které jsou neodmyslitelnou součástí každodenního pracovního programu v městské rozvážkové  dopravě nebo při provozování komunálních služeb. Rovněž je důležité vybrat si tu správnou karoserii pro přepravní úkol, pro který musí podvozek vozidla nabízet optimální technická a elektronická rozhraní. V neposlední řadě je klíčovým prvkem vhodná konstrukce pohonné soustavy, která zajistí, že řidič a vozidlo dokážou zvládnout přepravní úkol efektivně a v souladu s cílem.  Právě proto navrhl MAN svůj nový sortiment v modulární podobě, aby splňoval rozmanité požadavky různých dopravních odvětví a úkolů, kterým čelí.

Pestrá nabídka produktů: Správné vozidlo pro konkrétní úkol
Zachovat odzkoušené a osvědčené a vylepšit tam,  kde se to nabízí: to je hlavní myšlenka nové generace nákladních vozidel  MAN na základě známých modelových řad.

Dálkové a těžké přepravní úkoly jsou nadále pokryty řadou MAN TGX, rozeznatelnou svými širokými, dlouhými a vysokými kabinami. Stejně jako dříve nový MAN TGX nabízí výběr ze tří sérií motorů. Špičkový MAN D38 vyvíjející až 640 koní,  střední MAN D26 od 430 k  do 510 k a pro lehkou dálkovou přepravu je tu MAN D15 (330 k – 400 k). Kromě klasických tahačů 4x2 a 6x2 jsou pro podvozky TGX stále k dispozici i varianty 6x4 a 8x4, oblíbené volby pro přepravu velmi těžkých nákladů. Tahač  4x2 lze volitelně objednat s technologií HydroDrive, hydrostatickým pohonem přední nápravy, který zajišťuje dodatečnou trakci na nezpevněných plochách. Díky této rozmanitosti pokrývá MAN TGX škálu od 18 do 41 tun celkové hmotnosti vozidla. Pro náročné aplikace je možná celková hmotnost soupravy až 250 tun.

Nový MAN TGS je zaměřen jako dříve na odvětví těžkých stavebních vozidel, distribuce a komunálních služeb. Tato modelová řada se vyznačuje úzkými kabinami, protože v typických aplikacích jsou nízká hmotnost nenaloženého vozidla a dobrá viditelnost naprosto klíčové. Pokud jde o pohonné  jednotky, MAN nabízí TGS s motorem D26 nebo D15, pokrývající široký rozsah výkonu od 330 do 510 k. Díky široké škále variant je MAN TGS králem, pokud jde o konfigurace pohonů: od 4x2, 6x2 přes  6x4, 8x2, 8x4 až po speciální  AWD verze  4x4, 6x6, 8x6 nebo 8x8. Pokud je vozidlo provozováno převážně na zpevněných cestách, lze MAN HydroDrive kombinovat se 2, 3 nebo 4 nápravami MAN TGS. Hmotnost nového modelu MAN TGS se tak pohybuje v unikátním  rozmezí od 18 do 41 tun.

Lehké a střední hmotnostní škály jsou v nové generaci nákladních vozidel opět pokryty řadami  MAN TGL a MAN TGM. K dispozici jsou čtyři nové úzké kabiny: krátká, dlouhá, vysoká s postelí a kabina crew cab. Ta se používá  ve stavebnictví, v komunálních a pohotovostních službách.  Se čtyřválcovou verzí motoru D08 pokrývá nový TGL rozsah od 7,5 do 12 tun. Pokud rozsah výkonu 160 až 220 koní této jednotky není dostatečný, může být TGL také vybaven šestiválcovým motorem D08 o výkonu 250 koní. To je také základní pohonná jednotka pro řadu MAN TGM, která sahá až na 320 koní (šestiválec D08). Tonážní rozsah nového MAN TGM začíná tam,  kde končí  nový MAN TGL, od 12, 15 a 18 tun do 26 tun hmotnosti vozidla. Zatímco MAN TGL je k dispozici výhradně ve verzích 4x2, MAN TGM nabízí také konfigurace kol 6x2, 6x4 a 4x4, což je atraktivní nejen pro středně těžkou pozemní distribuční dopravu a městskou logistiku, ale také pro mnoho dalších aplikací.

Další informace o nové generaci nákladních vozidel MAN budou následovat.

 
 

Související články

 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@truck-business.cz