Ocelový rytíř od Volva se pokusí o rekord  |  Truck manažer  |  Aktuality  |  Truck & Business

     
 

Truck & Business » Aktuality » Truck manažer » Ocelový rytíř od Volva se pokusí o rekord

Ocelový rytíř od Volva se pokusí o rekord

 
2016-knight-riders

pondělí, 22. srpna 2016

The Iron Knight je výsledkem jedinečné spolupráce techniků, inženýrů a návrhářů společnosti Volvo Trucks. Kromě motoru a sériově vyráběné dvouspojkové převodovky I-Shift se skládá výhradně ze zákaznicky upravených dílů. K novému rychlostnímu rekordu má dopomoci 2400 koní, které má vozidlo pod kapotou. Záznam z pokusů o překonání rekordu bude zveřejněn 24. srpna na kanálu společnosti Volvo Trucks na YouTube.

 

Podívejte se na video.

Těžká výzva a projekt snů pro technické nadšence. Těmito slovy popisují lidé z týmu projektu The Iron Knight návrh na míru přizpůsobeného speciálu. Hnací ústrojí vychází z jednotky, kterou je osazován model Volvo FH pro silniční přepravu. Motor byl ale kvůli co nejvyššímu výkonu vyladěn až na samou hranici svých možností.

„Vozidlo The Iron Knight představuje perfektní způsob, jak můžeme demonstrovat odbornost a inovativní potenciál společnosti Volvo Trucks. Naším cílem bylo ale i získání nových náhledů na nová technická a designová řešení. Naším záměrem je přenést některá z vytvořených řešení do sériové výroby nákladních vozidel,” říká Claes Nilsson, prezident a výkonný ředitel společnosti Volvo Trucks.

Motorem, který bude rekordní vozidlo pohánět, je ve středu uložená a značně upravená jednotka D13 s vodním mezichladičem a čtyřmi turbodmychadly. Na výstupu je tak k dispozici 2400 koní a točivý moment 6000 Nm. Elektrické systémy a elektronika byly zredukovány a došlo i na přeprogramování softwaru. Díky těmto úpravám tak může špičkově vyladěný motor co nejlépe komunikovat s dvouspojkovou převodovkou I-Shift, jejíž identickou verzí disponují také sériově vyráběné modely Volvo FH. Jedinou úpravou, která byla na převodovce provedena, je zesílení spojky. Jde o úpravu, která je z hlediska zvládnutí takto vysokého točivého momentu nezbytná.
„Chcete-li překonat světový rychlostní rekord, musíte mít k dispozici výjimečný výkon. Dvouspojková převodovka I-Shift se pro tento účel hodí proto, že během řazení zachovává přenos točivého momentu na poháněném kole. Stejně jako je tomu u závodních aut. Díky tomu je vozidlo The Iron Knight schopné zrychlovat bez časových ztrát během řazení,” vysvětluje Niklas Öberg, testovací technik společnosti Volvo Trucks.

Vozidlo The Iron Knight je poklonou modelu Volvo FH. Technologie se s designem vozidla navzájem doplňují a každý detail – od přední mřížky po mezinápravové spojlery – přesně plní svoji funkci.

„Kabina je ze sklolaminátu a je navržena tak, aby snižovala aerodynamický odpor na naprosté minimum. Díky mezinápravovým spojlerům s otvory, které vedou chladicí vzduch k motoru, působí vozidlo opravdu impozantně. Atraktivní a na výkon zaměřený design vozidla The Iron Knight vychází ze současně vyráběného modelu Volvo FH. To, že jde o opravdu rychlé vozidlo, poznáte už pouhým pohledem. Dokonce i když stojí, působí dojmem pohybu,” říká Nigel Atterbury, hlavní návrhář společnosti Volvo Trucks.

Vozidlo The Iron Knight, za jehož volantem bude sedět závodní pilot Boije Ovebrink, se pokusí zaútočit na světový rekord hned ve dvou kategoriích: 500 a 1000 metrů s pevným startem. Na rekordní jízdu se budete moci podívat 24. srpna na kanálech, které má společnost Volvo Trucks v sociálních médiích.

 

 
2016-knight-riders2016-knight-riders
 
 
 
 

Související články

 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@truck-business.cz