Pneumatiky Continental: Nová výrobní strategie  |  Truck & business 2 / 2014  |  Aktuální číslo  |  Truck & Business

     
 

Truck & Business » Aktuální číslo » Truck & business 2 / 2014 » Pneumatiky Continental: Nová výrobní strategie

Pneumatiky Continental: Nová výrobní strategie

 
nakladni-0

pondělí, 26. května 2014

O nejnovějším dění u jednoho z předních světových výrobců pneumatik se odborní novináři dozvěděli 24. dubna v rámci akce Continental Technology Round Table. Kulatý stůl se konal v konferenčních prostorách pražského hotelu Clarion Old Town v Hradební ulici. O významu akce svědčí bohaté zastoupení představitelů společnosti Continental, která se může pochlubit více než 44 000 zaměstnanci. Sekce zaměřená na užitková vozidla je jedním z největších výrobců pneumatik pro nákladní automobily, autobusy a speciální užitkové vozy na světě.

 

Účastníci získali informace nejen o současné nabídce, vlastnostech a protektorování pneumatik, ale i o novinkách připravených pro veletrh CV Show v Birminghamu a v neposlední řadě o založení nového závodu ContiLifeCycle společnosti Continental. Nová produktová řada klade důraz zejména na hospodárnost provozu, jak připomněl šéf vývoje Dr. Frank Walloch.

 

EcoPlus

Jako první zástupce zcela nové generace pneumatik pro užitková vozidla vstupuje na mezinárodní trh návěsová pneumatika Continental EcoPlus HT3. Nové prémiové pneumatiky pro přívěsy a návěsy byly důsledně navrženy pro maximální rentabilitu, tedy pro optimální spotřebu paliva a vysoký kilometrový výkon.

Optimalizace valivého odporu bez negativního dopadu na kilometrový výkon představuje nejvýznamnější rys této nové řady pneumatik, určené pro použití v dálkové a regionální přepravě na dálnicích a rychlostních silnicích. Poté, co byla v lednu na trh uvedena nová návěsová pneumatika Conti EcoPlus HT3 (první informaci jsme přinesli v minulém čísle magazínu T&b), byla řada nyní doplněna pneumatikou pro řízené nápravy Conti EcoPlus HS3 a pro poháněné nápravy Conti EcoPlus HD3.

 

Hybrid pro CV Show

Na veletrhu CV Show, od 29. dubna do 1. května v britském Birminghamu, uvádí Continental poprvé nově vyvinutou řadu pneumatik Conti Hybrid. S ohledem na velkou různorodost v segmentu regionální přepravy nabízí Continental celou řadu pneumatik v rozměrech 17,5, 19,5 a 22,5 palce. Nová řada pneumatik s dlouhou životností a nízkou spotřebou paliva vychází vstříc požadavkům v regionální dopravě.

Pneumatiky Conti Hybrid v rozměru 17,5 palce ve verzi LS3 pro řízenou nápravu a LD3 pro hnanou nápravu byly speciálně vyvinuty pro městskou a regionální dopravu a jsou vhodné pro lehké nákladní automobily do celkové hmotnosti 12 tun.

Pneumatiky Conti Hybrid HS3 a Conti Hybrid HD3 v rozměrech 19,5 palce pro řízenou a hnanou nápravu jsou určeny pro nákladní automobily o celkové hmotnosti vyšší než 12 tun. Pneumatiky Conti Hybrid snižují provozní hmotnost moderních vozidel Euro 6. Conti Hybrid HT3 v rozměru 19,5 palce se ideálně hodí pro návěsy a přívěsy. Pro řízenou nápravu v segmentu těžkých nákladních vozidel je určena pneumatika Conti Hybrid HS3 v rozměru 22,5 palce.

Řada Conti Hybrid bude uvedena na trh na začátku druhé poloviny roku 2014.

 

ContiLifeCycle

V nově otevřeném hannoverském závodu ContiLifeCycle byla koncem dubna slavnostně přestřihnuta páska. Závod, jenž je prvním svého typu na světě, v sobě spojuje nejmodernější zařízení na protektorování pneumatik a průmyslové zařízení na recyklaci gumy. Technologie vyvinutá společností Continental byla oceněna v rámci environmentální inovace německým Spolkovým ministerstvem životního prostředí.

Výrobou protektorovaných pneumatik, jež jsou na srovnatelné úrovni s novými, se společnosti Continental podařil strategický krok, jenž ohlašuje novou éru v rámci LifeCycle podnikání. „Naším cílem bylo přiblížit řešení LifeCycle k výrobě nových pneumatik. Během méně než 18 měsíců jsme naplánovali a vystavěli závod, jenž nejenže přinesl řešení všeho potřebného, ale dokonce posunul hranice toho, co je možné. Do závodu LifeCycle jsme vložili veškeré naše vědění v oblasti konstrukce a výroby pneumatik,“ poznamenal Nikolai Selzer, člen výkonné rady a ředitel divize pneumatik společnosti Continental. Vynikající charakteristiky produktů bylo dosaženo implementací postupů, uplatňovaných při výrobě nových pneumatik společně s vylepšením stávající technologie protektorování.

Nová továrna na protektorování, nacházející se v Hannover-Stöckenu, bude mít po dosažení plné kapacity roční plánovanou kapacitu 180 000 protektorovaných pneumatik. Tým odborníků z oddělení výzkumu a vývoje, výroby, engineeringu a řízení kvality ve Stöckenu vyvíjí a vylepšuje řešení pro další LifeCycle centra, jež se nachází v Petaling Jaya v Malajsii, Cuenca v Ekvádoru a v mexické Morelii. Continental dále založil školicí zařízení nazvané ContiLifeCycle Akademie. Zařízení je určeno jak pro interní, tak externí zaměstnance a věnuje se nejrůznějším tématům, jež se týkají protektorování.

Napsal: Redakce

 
 

Související články

 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@truck-business.cz