Převádění toků zboží ze silnice na železnici  |  Expert Talk  |  Truck & Business

     
 

Truck & Business » Expert Talk » Převádění toků zboží ze silnice na železnici

Převádění toků zboží ze silnice na železnici

 

pondělí, 22. května 2017

Převádění toků zboží ze silnice na železnici

Převádění toků zboží ze silnice na železnici

Odpovídá:

Ing. Vladimíra Fišera
jednatel společnosti Bohemiakombi

 
1

Kdy byla založena společnost Bohemiakombi?

Společnost byla založena v roce 1992 pod názvem Kombiverkehr CZ. Transformována a přejmenována na Bohemiakombi, spol. s r.o. byla o tři roky později. Na jakých pravidelných linkách a s jakými terminály je dnes spojena? Bohemiakombi aktuálně provozuje především pravidelné shuttly (intermodální vlaky) na dvou česko–německých linkách z Lovosic do Duisburgu a z Lovosic do Hamburku. Přes tyto dva německé terminály je spojena se čtyřiceti terminály v různých zemích západní poloviny Evropy od Skandinávie až po Španělsko. Na české straně uvedených linek spojuje Lovosice s terminály v Ostravě, Brně, Přerově, Bratislavě a Košicích. Důležitá je přitom role veřejného terminálu v Lovosicích, který plní funkci přestupního hubu mezi západní Evropou a zeměmi střední a východní Evropy.

 
 
2

Jak jsou služby vaší společnosti využívány autodopravci?

V prvních letech po otevření linek naše služby využívali víceméně jen zahraniční speditéři, než se podařilo překonat počáteční nedůvěru prvních českých autodopravců vůči kombinované dopravě silnice/železnice. Postupně se pak poměr zahraničních a českých dopravců měnil v prospěch českých firem. Dnes, tj. 12 let po zahájení provozu pravidelných vlaků na lince do Duisburgu, už většinu míst na vlaku obsazují čeští autodopravci. Na počet těchto autodopravců sice dosud není příliš mnoho, ale přesto společně dokážou dobře vytěžovat každodenní večerní odjezdy dlouhých vlaků oběma směry.

 
 
3

Jaká je úroveň všeobecné informovanosti českých autodopravců o kombinované dopravě?

Upřímně řečeno je zatím jen velmi nízká. Nejen Bohemiakombi, ale spolu s námi i sdružení Česmad Bohemia si proto společně klademe za cíl tuto nepříznivou situaci změnit. Úroveň všeobecné informovanosti by mohl výrazněji zlepšit systém vzdělávacích seminářů a školení pro manažery dopravních firem. Vždyť kombinovaná doprava jim může účinně pomoci při řešení mnohých současných problémů.

 
 
4

Dá se říci, že kombinovaná přeprava je pro autodopravce nákladově příznivější než přímá kamionová přeprava?

Musí být. Žádný z autodopravců se pro kombinovanou dopravu přece nerozhoduje jen kvůli „zelenému myšlení“. Pokud by nebyla, žádný z autodopravců by našich služeb nevyužíval. Nelze to ale zevšeobecňovat. Pro některé přepravy se to vyplácí více, pro jiné méně a pro některé se to třeba ještě nevyplácí vůbec. Závisí to na objemu přeprav a jejich pravidelnosti, na celkové délce přepravní vzdálenosti, na vzájemné geografické poloze míst nakládky zboží a výchozího terminálu stejně jako na vzájemné poloze cílového terminálu a místa vykládky zboží. Těch faktorů, které je nutno mít na zřeteli, je celá řada. Proto vždy každému potenciálnímu zákazníkovi doporučuji, abychom si spolu sedli, dali čísla dohromady, a jen na něm pak záleží, zda se rozhodne kombinovanou dopravu začít využívat, anebo nechat i nadále všechny své kamiony jezdit výhradně jen po silnicích.

 
 


 
 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@truck-business.cz