Řada L od Scanie nyní se 7l motorem  |  Truck produkt  |  Aktuality  |  Truck & Business

     
 

Truck & Business » Aktuality » Truck produkt » Řada L od Scanie nyní se 7l motorem

Řada L od Scanie nyní se 7l motorem

 
scania

úterý, 10. března 2020

Řada L s funkcí „kneeling“ (automatické snížení přední části vozidla) od společnosti Scania má všechny předpoklady, které jsou vyžadovány u nákladního vozidla určeného pro provoz v městských oblastech. Navíc byl také představen motor DC07 pro řadu L, díky němuž se nosnost nyní zvýšila si o 360 kg. Tento motor je k dispozici se třemi různými úrovněmi výkonu: 220, 250 a 280 k.

 

S uvedením kabin řady L v roce 2017 zaujala společnost Scania silné postavení v segmentu těžkých užitkových vozidel pro městské prostředí. Jednalo se o něco zcela nového – modulární nákladní vozidlo s nízkým nástupem a všemi vlastnostmi, které jsou pro společnost Scania typické, avšak se sedadlem řidiče – a přístupem do kabiny – sníženým na úroveň silnice. Řada L navíc nabízí bezproblémový pohyb v rámci kabiny, snižuje fyzické namáhání řidičů a rovněž jim umožňuje snadno komunikovat z očí do očí s ostatními osobami v rušném dopravním provozu.

„Zpočátku jsme se soustředili především na těžší aplikace vyžadující vyšší výkon, jelikož jsme nabízeli řadu L s našimi 9litrovými řadovými pětiválci,“ říká Stefan Lindholm, senior produktový manažer pro nákladní vozidla ve společnosti Scania. „Ovšem to, co jsme od začátku předpokládali, se později potvrdilo. A sice, že existuje také poptávka po řešeních založených na lehčím a flexibilnějším 7litrovém motoru.“

Vlastnosti typické pro značku Scania
Motor Scania DC07 byl poprvé představen v roce 2017 a zpočátku se nabízel pouze v kombinaci s kabinami Scania řady P. Jedná se o lehký, robustní a moderní řadový šestiválec se zdvihovým objemem 6,7 litru. Ve své nejsilnější verzi s výkonem 280 k nabízí točivý moment až 1200 Nm již od 1050 ot./min. Disponuje systémem řízení emisí vyvinutým společností Scania, který využívá pouze technologii selektivní katalytické redukce (SCR). Kromě toho může být také vybaven pomocným náhonem. Motor DC07 si okamžitě vysloužil uznání od médií i zákazníků za hladký chod, nízkou hlučnost a malou spotřebu paliva.

„Ano, v očích veřejnosti byl velmi dobře přijat,“ potvrzuje Lindholm. „Jedná se o nejmenší motor společnosti Scania pro nákladní vozidla za dlouhou dobu. Stále se však vyznačuje veškerými známými vlastnostmi charakteristickými pro tuto značku: nejlepší spotřebou paliva ve své třídě, naší filozofií v podobě zaměření na nízké otáčky a okamžitou možností pohonu na 100% palivo HVO nebo FAME bez nutnosti jakýchkoli dodatečných úprav, která přináší snížení oxidu uhličitého až o 90 %.“

Trend zmenšování
Hybnou silou rostoucí poptávky po „městských řešeních“ jsou místní předpisy a zvyšující se povědomí o bezpečnosti:

„Dopravci působící v městských oblastech čelí přísnějším – a zcela oprávněným – požadavkům z hlediska hluku, emisí a schopnosti plynulé integrace do hustého provozu včetně zajištění interakce s chodci a cyklisty,“ říká Lindholm. „Sklápěč řady L s jeřábem, pohonem v podobě motoru DC07, kamerami a bezpečnostním oknem Scania City Safe Window ve dveřích spolujezdce může představovat ideální údržbový vůz.“

Společnost Scania věří, že typičtí zákazníci této nové kombinace budou pocházet z řad dopravců a podnikatelů, kteří si přejí zajistit bezproblémové vykonávání každodenních činností v městských oblastech. Jedná se o společnosti, jež se zabývají distribucí zboží, svozem odpadu nebo jsou aktivní při výstavbě nebo údržbě infrastruktury. U těchto typů činností je nejdůležitějším aspektem dobrá viditelnost a vynikající prostředí řidiče ve spojení s příznivou celkovou provozní hospodárností.

Stvořeny pro město
Kabiny řady L jsou k dispozici ve třech různých výškách střechy: nízká, normální a vysoká. Při objednání kabiny s funkcí „kneeling“ stačí pro vstup do kabiny provést jen jeden krok, přičemž výška podlahy bude kolem 80 centimetrů. Typické konfigurace náprav pro náročné městské aplikace jsou 4×2 nebo 6×2*4 (s elektrohydraulicky řízenou vlečenou nápravou společnosti Scania).

„Podobná nákladní vozidla jsou často nasazována v rámci distribuce zboží, avšak vidíme také čím dál více na míru přizpůsobených nákladních vozidel využívaných pro stavební účely,“ říká Stefan Lindholm, senior produktový manažer pro nákladní vozidla ve společnosti Scania. „Mnoho stavebních vozidel tráví většinu času v přeplněných městských ulicích. V tomto případě by mohl být ideálním řešením náš sklápěč řady L s motorem DC07 o výkonu 280 k v kombinaci se správnou převodovkou. Pokud toto řešení doplníte také o službu Scania Zone sloužící jako podpora pro řidiče, získáte dokonale vybavenou šelmu značky Scania, která bude v asfaltové džungli jako doma.“

Scania Zone je služba provádějící automatickou úpravu nastavení vozidla na základě jeho polohy. Pomáhá řidičům dodržovat dopravní a ekologické předpisy a umožňuje udržitelný provoz nákladních vozidel se zajištěním vyšší bezpečnosti pro obyvatele měst.

 

 
 

Související články

 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@truck-business.cz