Fuso Canter Hybrid 7C15  |  Truck produkt  |  Aktuality  |  Truck & Business

     
 

Truck & Business » Aktuality » Truck produkt » Fuso Canter Hybrid 7C15

Fuso Canter Hybrid 7C15

 
automobily

pondělí, 16. února 2015

Mercedes se může pochlubit velmi širokou nabídkou v segmentu rozvážkových typů zabírajících vozidla celkové hmotnosti od 3,5 do 40 tun, ať již v provedení sólo vozů, souprav či nejrůznějších nástavbových verzí. Vozidla určená pro distribuci tvoří u značky Mercedes-Benz plných 20 % nových registrací. Jedním z nich je hybridní verze rozvážkového vozu, který představíme ve zkráceném testu, v němž jsme se zaměřili na pohonný řetězec.

 

Již pátým rokem máme v našem magazínu, až na dvě výjimky pravidelně, stránky věnované „ekotestu“, kdy se snažíme na čtyřstraně hodnotit vozidla určená pro rozvážkovou službu v ekologicky sledovaných lokalitách. Stejně jako u osobních automobilů mají i u nákladních vozů ve srovnání s elektromobily větší šanci na uplatnění hybridy, a to díky své univerzálnosti. Stále však zůstávají u kategorie N2/N3 bílou vránou. Ostatně i v našich „ekotestech“ tvoří drtivou většinu čisté elektromobily. Delší dobu očekáváme, že se nám naskytne příležitost věnovat obvyklou čtyřstranu našeho čtvrtletníku nákladnímu hybridu. Dosud se však nenašel žádný z velkých výrobců, který by takové vozidlo nabídl. O hybridy kategorie N2/N3 prostě není zájem. Náročnější technika, vyšší cena, nedostatečné nebo žádné dotace, přechod na komplikovanější pohonný systém s obavou nedostatečného servisního zázemí… to vše a mnoho dalších důvodů brání nákupu těchto vozidel.

Rozhodnutí zařadit do flotily vozidel nákladní hybrid však nemusí být tak velké riziko, jak by se na první pohled zdálo. Příkladem může být i společnost Dachser. Jejími zkušenostmi s provozem rozvážkového typu Fuso Canter Hybrid 7C15 jsme obohatili první dojmy z krátké jízdy, kterou jsme absolvovali při loňské prezentaci rozvážkových vozů v servisním centru Mercedes-Benz ve Frankfurtu.

Fuso má dlouhodobé a rozsáhlé zkušenosti s hybridním pohonem. Již v roce 1994 vyrobila společnost svůj první hybridní autobus. O deset let později následovala druhá generace městských autobusů s hybridním pohonem. Deset vozidel Canter Eco Hybrid vzbudilo záhy rozruch v Londýně, kde úspěšně proběhl v letech 2008 až 2011 jejich flotilový test. Tato vozidla ujela dohromady během uvedených let přibližně půl milionu kilometrů. Poznatky z tohoto testu byly využity i v konstrukci nyní představované řady.

Více v T&b 1/2015.

 

Napsal: Vlastík

 
 

Související články

 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@truck-business.cz