Truck & Business » Aktuality » Truck manažer » AdBlue jako filtry pevných částic: podvádí se!

AdBlue jako filtry pevných částic: podvádí se!

 
ekologicke-alternativni-pohony

středa, 15. listopadu 2017

ÚAMK v článku “Jak zabít ekologická nákladní auta” upozornil na problematiku podvodných úprav vstřikování močoviny, kterou využívají ekologické motory v moderních kamionech k dosažení vyšších emisních norem. Že jde o problém i v Česku potvrdil i největší tuzemský dopravce, logistický holding Šmídl. Pokud se nezmění legislativa, bude podle jeho zástupců podvodů s AdBlue přibývat.

 

Hlavní motivací nepoctivých dopravců jsou peníze. Vyřazením systému AdBlue lze ušetřit náklady za palivo o 10 až 15 haléřů na 1 km a také za nákladný servis. Pokud totiž dojde k poruše vstřikování močoviny, což bohužel není nic neobvyklého, musí dopravce bezodkladně zajistit opravu, která vyjde minimálně na 50.000 korun.  

“Postupem času, kdy budou starší vozidla dosluhovat a budou i u menších dopravců nahrazovány ekologickými motory s AdBlue, může tato problematika logicky narůstat,” doplňuje Petr Koblížek, dopravní analytik firmy Šmídl.

Součástky, které vyřadí systém AdBlue z provozu, se dají zakoupit na internetu za několik stokorun. Přesná čísla jejich prodejů není možné zjistit, ale každá nelegální instalace vrací emisní hodnoty nových motorů na úroveň devadesátých let.

“Dlouhodobě si zakládáme na skutečnosti, že máme nejmladší vozový park s průměrným stářím kamionů 2 roky. Podobné aktivity konkurence nás poškozují nejen tím, že se jedná o nekalou soutěž, ale také přispívají ke špatné pověsti kamionové dopravy. Proto uvítáme jakoukoliv aktivitu, která povede k minimalizaci těchto podvodů,” uvedl Petr Koblížek a dodává: “Zatím se nám nestalo, že by policie tuto úpravu v našich kamionech vůbec kontrolovala. A dokud nepoctivým dopravcům nehrozí za její instalaci odpovídající postih, lze těžko předpokládat, že od tohoto jednání sami od sebe upustí,” dodal Koblížek.

 

 

 

 

O AdBlue

Adblue je obchodní název pro vodný roztok syntetické močoviny, který se přidává do palivového systému naftových motorů s emisními limity EURO IV a vyššími. Močovina je následně vstřikována před katalyzátor, kde chemickou reakcí rozkládá oxidy dusíku ve spalinách na dusík a vodní páry. Močovina se v motorech s technologií AdBlue podílí na spotřebě zhruba 3 až 7 %.

Napsal: mensa

 
 

Související články

 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@truck-business.cz