DHL: propojení obchodních kanálů bude nezbytností  |  Truck dodavatel  |  Aktuality  |  Truck & Business

     
 

Truck & Business » Aktuality » Truck dodavatel » DHL: propojení obchodních kanálů bude nezbytností

DHL: propojení obchodních kanálů bude nezbytností

 
dhl

středa, 6. ledna 2016

Společnost DHLvydala obsáhlou analýzu logistiky v omnikanálovém obchodním modelu. Na přípravě studie se podílela společnost IDC Manufacturing Insights, která se zabývá analýzou dat. Tato publikace –DHL Omni-Channel Logistics Trend Report (Zpráva DHL o trendech v omnikanálové logistice) – ukazuje, že logistický průmysl bude hrát významnou roli v přechodu na omnikanálový obchodní model.

 

Stále více se ukazuje, že tradiční přístupy založené na jednom obchodním kanálu v současnosti již nedrží krok s očekáváními moderních spotřebitelů, kteří chtějí nakupovat a dostávat zboží kdykoli a kdekoli. Na základě toho vznikl nový omnikanálový přístup, v němž jsou všechny prodejní kanály – kamenný, internetový a mobilní obchod – sloučeny do jednoho, v němž jsou organizovány souvislé toky zboží.

„Během následujících tří let bude mít většina světové populace (90 procent) rychlé mobilní připojení k internetu. V současnosti řada z nás vyhledává a nakupuje online. Přibližně 70 až 80 procent spotřebitelů v USA již nyní používá více kanálů, než se rozhodne o koupi. Očekáváme, že tento ukazatel celosvětově poroste na většině trhů,“ vysvětluje Matthias Heutger, viceprezident zodpovědný za strategii, marketing a inovace v divizi DHL Customer Solutions and Innovation.

Zatímco omnikanálová transformace již probíhá, není podle nové zprávy DHL většina společností na omnikanálový model ještě připravena. Tyto společnosti setrvávají u přístupů založených na jednom obchodním kanálu, který nemůže vycházet vstříc novým požadavkům zákazníků.

Heutger k tomu dodává: „Spotřebitelé očekávají, že budou mít kdykoli volný přístup k informacím, kratší lhůty dodání a individualizovaný způsob nakupování. Společnosti nemohou tato čekávání naplnit pomocí tradičního přístupu založeného na jednom obchodním kanálu. Pro budoucí úspěch je zapotřebí omnikanálová strategie.“

Mezi těmito přístupy je zřetelný rozdíl. Multikanálový maloobchodní prodej se snaží optimalizovat zkušenosti spotřebitelů v každém samostatném obchodním kanálu, zatímco omnikanálový přístup je holistický, kanálově agnostický, se zaměřením na zákazníka.

Omnikanálová strategie pro konkurenční výhodu
Zpráva upozorňuje, že společnosti, které zvládnou omnikanálový prodej, získají významnou konkurenční výhodu. Navzdory složitosti koordinace a integrace všech prodejních kanálů a investicím potřebným k naplňování přání zákazníků napříč kanály hlásí maloobchodníci, kteří již přijali tuto strategii, výrazný nárůst počtu zákazníků, jejich zvýšenou loajalitu, vyšší ziskovost a kratší dobu obratu zásob.

Zpráva také zdůrazňuje, že dodavatelský řetězec a logistika jsou hlavními faktory úspěchu při omnikanálovém obchodování a naplňování příslibů zákazníkům. Zatímco společnosti transformují své struktury, procesy a systémy IT, aby podporovaly omnikanálovou strategii, mohou poskytovatelé logistických služeb usnadnit realizaci různých možností pro individualizované a rychlé vyřizování objednávek, čímž se otvírají brány k novým úrovním provozní efektivity a spokojenosti zákazníků.

Omnikanálová strategie začíná investicí do systémů, které poskytují kompletní přehled o zásobách napříč všemi kanály. Pro aktivní, předvídavé rozhodování v oblasti vyřizování objednávek jsou nezbytné vyspělé analytické funkce. Flexibilní logistické sítě a služby přitom zajišťují nepřerušovaný tok produktů mezi dodavatelskými řetězci internetových obchodů a skladovými provozy.

Fyzická aktiva, včetně skladů a obchodů, budou i nadále významná, ale jejich role se změní. Sklady převezmou více aktivit směřujících k přímému vyřízení objednávky zákazníka a obchody rozvinou nabídku mikroskladovacích služeb, aby bylo možné flexibilní vyřizování objednávek napříč kanály. Poslední fáze procesu dodání zboží koncovému spotřebiteli je pro omnikanálovou strategii také důležitá, protože poskytuje příležitosti k dosahování ještě pozitivnějších zkušeností zákazníka a ke snižování nákladů na dodání zboží.

Investice do omnikanálového řešení může být pro malé, místní maloobchodníky finančně nedosažitelná. Ale města a poskytovatelé logistických služeb mohou spolupracovat a poskytovat přístup ke sdíleným platformám. Zpráva uvádí příklad případové studie projektu Online City Wuppertal.

Ilustrační foto

 
 

Související články

 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@truck-business.cz