Předplatné | e-Truck & business | Inzerce

Číslo: 3 | Datum: 13. září 2022 | Pokud se Vám nezobrazil e-mail správně, klikněte zde.

 

Úvodní slovo

Nové číslo Truck & business

V tomto čísle se ptáme zástupců autodopravních a logistických společností na jejich zkušenosti s investováním a podle mého názoru se tu sešla opět řada zajímavých článků. A to i přesto, že je to citlivé téma a účastníci naší diskuze jistě neobracejí své karty naplno. Z příspěvků vyplývá jedno společné: investování je velmi složitý proces s nejistým výsledkem. Záměrně jsme se ptali nejen na úspěšné investice, ale i na ty, při nichž se firmy tak trochu spálily, neřkuli krvácely. Jako pozitivní se jeví všechny investice do výrobního zázemí, ať už se jedná o skladové areály, servisy, čerpací stanice nebo – v případě osobní dopravy – třeba autobusových nádraží. Efektivitu investice často snižují neúměrně dlouhá územní a stavební řízení, které brzdí rozvoj této země obecně.

V oblasti vozových parků už to tak jednoznačné není. Typickým příkladem jsou nákupy vozidel na plynové pohony (LNG/CNG), jejichž rentabilita při současných cenách dramaticky spadla. V jiném příspěvku autor zmiňuje narušené dopravní řetězce náhradních dílů a zvýšenou poruchovost nových vozidel nejmodernější generace. Ostatně financování vozového parku je dalším tématem tohoto čísla, které jsme zpracovali formou „trojrozhovoru“ s jednou ženou a dvěma muži, kteří jsou renomovanými experty v této oblasti.

Dodavatelů silniční autodopravy jsme se se ptali na jejich přístup k akvizicím nových zákazníků. Minimálně deset let trvající konjunkturu, kterou zastavil až covid, provázela setrvalá převaha poptávky nad nabídkou. Jistě to neplatilo obecně, ale hlad po všem od stavebnin po pracovní sílu byl enormní. V oblasti dopravní techniky to zřejmě platí i nadále, ovšem důvodem už není tolik růst ekonomiky, ale špatná dostupnost a dlouhé dodací lhůty. Jak píše jeden z přispěvatelů, setkáváme se s tím, že zákazníci hledají prodejce, který jim zboží nějak dodá. Tedy jakási akvizice naruby. Je to nepřirozená situace, protože poptávkovou ekonomiku jsme tu měli čtyřicet let a víme, jak to dopadlo. Dělat jakékoli prognózy je však asi těžší, než kdy bylo. Nezbývá než věřit, že současný chaos pomine a ekonomika i společnost se vrátí do (alespoň trochu) rovnovážného stavu.

Přeji vám, abyste svá ekonomická čísla neviděli červeně.

Martin Mensa
vydavatel

Elektrifikace u Daimler Truck na postupu

Model eActros LongHaul, nákladní vozidlo pro dálkovou dopravu s akumulátorovým elektrickým pohonem, je v expozici divize Mercedes-Benz Trucks hvězdou letošního veletrhu IAA Transportation, který probíhá v době vydání tohoto čísla v Hannoveru. Výrobce informoval o vývoji elektricky poháněného... celý článek »

Nová vozidla jsou dražší a nejsou. Logistika je lakmusový papírek. Bude hůř?

Dopravní a logistické firmy poznaly mezi prvními dopady pandemie covidu-19. Začaly se zavírat hranice a přeshraniční dopravu bylo potřeba ze dne na den nahradit. Sotva se dopravci trochu vzpamatovali, přišla válka na Ukrajině a s ní odliv řidičů, extrémní zvyšování cen pohonných hmot, následované... celý článek »

Méně techniky do vlastnictví

Jak řeší společnost ZDEMAR investice? O své zkušenosti se s námi v rámci Barometru silniční dopravy 2022 podělil Marek Hrubý, správce vozového parku, ZDEMAR TRANSPORT a.s., Chabařovice. celý článek »

Bez osobních vztahů obchod nezůstane

Libor Pernica, ředitel pro obchodní rozvoj a člen představenstva, GPD, a.s. v Děčíně je na slovo vzatým odborníkem na nákladní pneumatiky. GPD je předním hráčem v distribuci pneumatik v Česku a má tedy jistě co říci na téma akvizice nových zákazníků. celý článek »

Noví partneři otevírají dveře dalším klientům

Jak na akviziční činnost? Na otázku zářijového čísla našeho časopisu odpovídá Miroslav Novák, Country Manager CZ/SK, Sales, EUROWAG – W.A.G. payment solutions a.s. a jeden z předních dodavatelů fleetů. celý článek »

Investice do IT pod pečlivým dohledem

O investicích ve skupině L7 Group jsme také hovořili s Petrem Otáhalem, místopředsedou představenstva přední autodopravní společnosti. celý článek »

Hlasujte

Jaký bude mít současná epidemie koronaviru dopad na silniční autodopravu?
Zásadní a ničivý 17%
 
Na začátku bolestný, ale časem se to vrátí k lepšímu 17%
 
Odvětví se očistí od škodlivých faktorů 15%
 
Nijak význačný, o moc hůře, než bylo, už být nemůže 53%
 

Více »

© 2022 Club91 s.r.o. | www.truck-business.cz | Odhlásit odběr