Shromáždění zástupců Česmadu jednalo
 

čtvrtek, 3. června 2010
28. května se sešel nejvyšší orgán Sdružení ČESMAD BOHEMIA – Shromáždění zástupců regionů a zvolil nové vedení předsednictva, které je nyní následující: Ing. Vladimír Starosta – prezident, Josef Melzer - 1. viceprezident, Ing. Jaroslav Hanák –...
 
28. května se sešel nejvyšší orgán Sdružení ČESMAD BOHEMIA – Shromáždění zástupců regionů a zvolil nové vedení předsednictva, které je nyní následující: Ing. Vladimír Starosta – prezident, Josef Melzer - 1. viceprezident, Ing. Jaroslav Hanák – viceprezident a předseda sekce autobusové dopravy, Ing. Antonín Prachař – viceprezident a předseda sekce kamionové dopravy. Generálním tajemníkem byl opět potvrzen Ing. Martin Špryňar (na snímku). 
Přítomní delegáti na shromáždění uložili nově zvolenému předsednictvu Sdružení: 
a) v případě rozšíření pátečního omezení jízdy kamionů, neúměrného zvýšení sazeb mýtného, nedořešení připomínek k fungování elektronického mýtného, či zvýšení daňové zátěže silničních dopravců bez adekvátní kompenzace svolat neprodleně krizový štáb Sdružení za účelem přípravy protestní akce 
a dále pak v jednotlivých oblastech: 
b) v daňové oblasti 
• z důvodu propadu výběru spotřební daně z nafty do státního rozpočtu prosazovat snížení spotřební daně z nafty minimálně na úroveň okolních zemí, nebo případně zavedení profesionální nafty pro silniční dopravce 
• vytvářet tlak na vyšší alokaci výnosů ze spotřební daně do SFDI za účelem dobudování silniční infrastruktury, vč. obchvatů měst a obcí 
c) v oblasti elektronického mýtného 
• prosazovat, aby byl mýtný systém rozšířen na silnice nižší třídy jen za předpokladu, že nebude dotován z výnosů mýtného z dálnic a rychlostních komunikací a bude generovat další významné finanční prostředky na infrastrukturu 
• nedopustit zavedení diferencovaných sazeb mýtného, které by poškodily české autodopravce 
• prosazovat snížení pátečních sazeb mýtného pro autobusy na původní úroveň 
d) v oblasti legislativy 
• dořešit otázku odborné způsobilosti spedičních firem 
• prosazovat zvýšení podpory kombinované dopravy v rámci programů Ministerstva dopravy 
• legislativně dořešit spoluodpovědnost odesilatele za hmotnost nákladu 
• aktivně se podílet na práci Sektorové rady pro silniční dopravu za účelem systémového řešení výchovy nových řidičů 
• sledovat problematiku dynamického vážení a v případě potřeby řešit sporné případy soudní cestou