SAFETY COACH  |  Archiv 2006 - 2012  |  Truck & Business

     
 

Truck & Business » Archiv 2006 - 2012 » SAFETY COACH

SAFETY COACH

 
image293

úterý, 5. prosince 2006

Mercedes-Benz Travego 15 RHD prezentovaný evropským expertům jako nejbezpečnější autobus zavítal začátkem zimy do České republiky. Při této příležitosti si měli motorističtí novináři možnost ověřit zejména funkci podvozkových elektronických prvků....

 

Mercedes-Benz Travego 15 RHD prezentovaný evropským expertům jako nejbezpečnější autobus zavítal začátkem zimy do České republiky. Při této příležitosti si měli motorističtí novináři možnost ověřit zejména funkci podvozkových elektronických prvků. Připomeňme, že pojem aktivní a pasivní bezpečnost vozidel definoval Mercedes-Benz jako první již před více než 40 lety. ABS se objevilo poprvé u autobusů v roce 1981, o pět let později následuje systém ASR (protiprokluzová regulace) a v roce 1997 EBS (elektronicky řízená brzdová soustava). Následovaly další systémy, které se postupně staly součástí podvozkové elektroniky nákladních vozidel a autobusů s hvězdou na masce chladiče.

Připomeňme kupř. systém označovaný jako brzdový asistent (BA), který rozpozná kritické situace a během zlomků sekund vyvine automaticky a plynule maximální zesílení brzdné síly, což podstatně zkrátí brzdnou dráhu vozidla. Společně s elektronickým stabilizačním programem ESP se dodává do dálkových autobusů od r. 2003. V roce 2005 Mercedes-Benz přidal další soustavu označovanou jako dlouhodobá brzda s přídavnou funkcí omezovače rychlosti (Dauerbrems-Limiter = DBL), která se stará o to, aby řidič během táhlých klesání nepřekročil povolenou rychlost. K nejnovějším systémům patří tempomat s regulací odstupu (Abstandregel-Tempomat = ART) a asistent pro udržení jízdního pruhu (Spurassistent = SPA) – pomocná soustava proti nechtěnému vybočení ze silnice. Zmíněné systémy podporují práci řidiče a korigují jeho příliš razantní či naopak pomalé nebo nesprávné zásahy.

DBL, BA a ESP jsou u dálkových typů mercedesů součástí standardní výbavy. U meziměstských za příplatek. Všechny bezpečnostní systémy – „klasické“ standardní i „příplatkové“ - byly zabudovány v předváděcím vozidle.

 
 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@truck-business.cz