Truck & Business » Archiv 2006 - 2012 » Povinné označování nových pneumatik

Povinné označování nových pneumatik

 
image2531

úterý, 18. září 2012

1. listopadu 2012 vstoupí v platnost nařízení EU 1222/2009 o povinnosti označovat nové pneumatiky tzv. ekoštítky. Ty budou informovat spotřebitele o třech výkonových parametrech, konkrétně účinnosti brzdění na mokru, valivém odporu a vnějším hluku....

 
1. listopadu 2012 vstoupí v platnost nařízení EU 1222/2009 o povinnosti označovat nové pneumatiky tzv. ekoštítky. Ty budou informovat spotřebitele o třech výkonových parametrech, konkrétně účinnosti brzdění na mokru, valivém odporu a vnějším hluku. Na rozdíl od pneumatik pro osobní a dodávkové automobily nebudou u pneumatik pro nákladní automobily a autobusy vyžadovány nálepky na dezénech s předepsaným designem. Výrobci pneu však výsledky testů toho kterého dezénu poskytnou prostřednictvím svých obchodních partnerů a budou obsaženy např. v technických podkladech k výrobkům, v prodejních prostorách, na internetu a na fakturách.

Výrobci pneu vesměs opatření vítají, ale poukazují na to, že pneumatika je příliš komplexní výrobek, než aby se její výkonnost dala shrnout do tří veličin. Continental otestoval přibližně 500 pneumatik pro nákladní automobily a autobusy a již k prvnímu červenci tohoto roku klasifikoval všechny legislativou dotčené pneumatiky pro užitková vozidla jako vyhovující novému značení EU. Ale i on sdílí určitou skepsi ohledně faktu, že tři vybrané faktory poněkud zamlží komplexní pohled na pneumatiku ze strany zákazníků. Herbert Mensching, obchodní a marketingový ředitel pro užitkové pneu, k tomu poznamenal: „Vlastnosti, jako kilometrový výkon, jízdní chování a životnost nejsou na pneumatikách označeny, přitom jsou důležité nejen pro rozhodování o nákupu, ale především pro co nejnižší celkové provozní náklady vozového parku.“ Continental dodává, že nové EU štítky nabízejí více transparentnosti při výběru pneumatik, proto je Continental podporuje. Mohou však poskytnout pouze první záchytný bod. EU štítek nemůže nahradit kvalitní poradenství specializovaného prodejce, míní Continental.

A takový názor podporuje i Goodyear. „Štítek napomůže spotřebitelům napříč Evropou získat srovnatelný pohled na vybrané parametry pneumatik,“ míní Hugues Despres, ředitel značky Goodyear pro Evropu, Střední východ a Afriku. „Nicméně sám o sobě není naprosto přesným hodnotícím nástrojem. Ve společnosti Goodyear testujeme pneumatiky podle více než 50 kritérií, z nichž štítek zobrazuje pouze tři.“

„Společnost Goodyear od začátku aktivně podporuje nové evropské značení pneumatik,“ říká Lie Junius, ředitel pro vnější vztahy společnosti Goodyear. „Splnit podmínky stanovené Evropskou unií pro nás neznamenalo pouze umístit štítky na pneumatiky, jednalo se o aktivity mnohem větších rozměrů. Práce probíhající na našich stránkách odráží naši snahu nejen zajistit splnění všech požadavků Evropské unie, ale současně poskytovat informace o všech produktech jasným a srozumitelným způsobem, z čehož budou těžit naši prodejci i zákazníci.“



 
 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@truck-business.cz