Optifuel Lab: laboratoř hospodárnosti  |  Archiv 2006 - 2012  |  Truck & Business

     
 

Truck & Business » Archiv 2006 - 2012 » Optifuel Lab: laboratoř hospodárnosti

Optifuel Lab: laboratoř hospodárnosti

 
image1085

čtvrtek, 2. dubna 2009

Společnost Renault Trucks dokazuje, že při hledání vyšší hospodárnosti a efektivity provozu lze jít různými cestami. Příkladem je koncept Optifuel Lab. Díky lepší aerodynamice kabiny, kdy je maska vytažena o 30 cm, tento koncept vozidla snižuje...

 
Společnost Renault Trucks dokazuje, že při hledání vyšší hospodárnosti a efektivity provozu lze jít různými cestami. Příkladem je koncept Optifuel Lab. Díky lepší aerodynamice kabiny, kdy je maska vytažena o 30 cm, tento koncept vozidla snižuje spotřebu nafty a emisí CO2 o více než 10% v porovnání s klasickým konceptem vozidla.

Optifuel Lab je vozidlem určeným pro meziměstskou přepravu a tvoří součást výzkumného programu, jehož cílem je dosáhnout snížení spotřeby nafty a emisí CO2 až o 15% ve srovnání s aktuálním vozidlem (Renault Premium Route 450 Euro 4).

Renault Trucks chce dosáhnout tohoto cíle a proto se zaměřil na optimalizaci pohonné soustavy, motoru, převodovky a zvláště pak na spotřebu přídavné energie. Tento projekt je rovněž příležitostí pro testování nového, vysoce účinného paliva ve spolupráci se společností Total.

Další zdroj úspor vzniká poklesem odporu vzduchu při jízdě, díky pneumatikám nové generace, které poskytuje společnost Michelin, partner společnosti Renault Trucks na tomto projektu.

Ovšem nejvýznamnější úspora při spotřebě nafty a emisí CO2 připadá na hloubkovou studii a práci na aerodynamice vozidla.

Aerodynamika Optifuel Lab se promítá do masky kabiny, která je vytažená až o 30 cm. Není to jen otázka stylu: Renault Trucks aplikuje na kamionu princip kapky vody, která je dobře známa automobilovým designérům, kteří se snaží snížit odpor vzduchu při jízdě vozidla. Zpětná zrcátka byla odstraněna, aby uvolnila místo důmyslnému kamerovému systému: 5 kamer + 1 kamera pro couvání. Střecha s deflektory byla vytvarována a zvýšena na 4,16 m.


Návěs byl navržen ve spolupráci se společností Lamberet. Tento nový koncept se zaměřil na boční ochranu, ochranu podvozku a zvýšení střechy.

Tato technologická řešení poskytují vozidlu novátorský design, který okouzlí jak svým lehce agresivním profilem, tak účinností při nižší spotřebě pohonných hmot.

Nebylo opomenuto ani samotné řízení, neboť řidič a především jeho chování mají významný vliv na snížení spotřeby pohonných hmot. Koncept Optifuel Lab využívá asistenčního systému, který po celou dobu jízdy řidiči poskytuje údaje o jízdě a pomáhá mu optimalizovat produktivitu jízdní soupravy.

25 tun přepraveného zboží se sníženou spotřebou pohonných hmot o průměrně 5 litrů na 100km – to je koncept Optifuel Lab

Pro uplatnění tohoto konceptu v reálném životě bude zapotřebí upravit stávající směrnice pro rozměry jízdních souprav. Přidání aerodynamických prvků a zachování stávajícího užitečného zatížené a objemu zvýšilo délku soupravy téměř o 100cm.

Cíl pro Renault Trucks? Nabídnout v krátké době jednoduché a úsporné řešení pro snížení spotřeby pohonných hmot tak, aby dopravci, pokud možno okamžitě, pocítili toto snížení na svých nákladech na provoz vozidel.

S tímto inovativním konceptem se Renault Trucks snaží posunout hranici evropských směrnic. Koncept Optifuel Lab může jít ještě dále, s několika desítkami centimetrů navíc, aby tak zdůraznil výzvu, kterou se stává snižování spotřeby pohonných hmot a emisí CO2 u nákladních vozidel.


 
image1084image1086
 
 
 
 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@truck-business.cz