Nejvýkonnější tahač od Volva  |  Archiv 2006 - 2012  |  Truck & Business

     
 

Truck & Business » Archiv 2006 - 2012 » Nejvýkonnější tahač od Volva

Nejvýkonnější tahač od Volva

 
image979

čtvrtek, 8. ledna 2009

Společnost Volvo Trucks se stala prvním výrobcem nákladních vozů na světě, který nabízí sériový vůz o výkonu 700 koní. Je jím Volvo FH16, vlajková loď značky, které se dosud vyrábělo s maximálním výkonem  660 koní. „Volvo FH16 je určeno pro ty...

 

Společnost Volvo Trucks se stala prvním výrobcem nákladních vozů na světě, který nabízí sériový vůz o výkonu 700 koní. Je jím Volvo FH16, vlajková loď značky, které se dosud vyrábělo s maximálním výkonem  660 koní.

„Volvo FH16 je určeno pro ty nejtěžší a nejnáročnější dopravní zakázky. Představuje také velmi prestižní nákladní vůz pro zákazníky, kteří hledají něco opravdu výjimečného. S výkonem 700 koní pod kapotou model Volvo FH16 vyčnívá nad všechny ostatní vozy své kategorie,“ tvrdí Staffan Jufors, prezident a výkonný ředitel divize Volvo Trucks a dodává:

„Naším cílem bylo zajistit nejlepší výkon, ale také nejúspornější spotřebu pohonných hmot v této třídě. I přes zvýšení výkonu se nám podařilo udržet spotřebu pohonných hmot na stejné úrovni jako předtím."

Nákladní vůz Volvo FH16 splňuje požadavky nové evropské emisní normy Euro 5, která vstoupí v platnost na podzim roku 2009. To znamená, že se podařilo snížit emise oxidů dusíku o více než 40 procent. Jinak řečeno, vůz Volvo FH16 je nyní ještě výkonnější, avšak bez většího dopadu na životní prostředí. Kromě verze s výkonem 700 koní je vůz Volvo FH16 k dispozici také s výkonem 540 nebo 600 koní.

Motor D16G vychází z předchozích 16litrových motorů Volvo o výkonu 660 koní. Těm bylo přidáno dalších 40 koní výkonu. „Zvýšení výkonu motoru je jedna věc, mnohem složitější ale bylo, dosáhnout toho bez zvýšení emisí nebo spotřeby pohonných hmot,“ říká Henrik Lindeberg, hlavní vedoucí projektu vývoje nového motoru D16G.
Jedním ze základních požadavků na nový nákladní vůz bylo vyhovění požadavkům normy Euro 5.

Konstruktérům motoru tak vzniklo "klasické" dilema. Má-li se snížit spotřeba pohonných hmot, je třeba dosáhnout co nejúčinnějšího spalování. S vyšší efektivitou spalování však motor produkuje více oxidů dusíku. Vyřešení tohoto problému vyžadovalo zvýšení kapacity systému dočišťování výfukových plynů. Vývoj a vylepšování motorů spočívá především v tvorbě optimálního řešení, od vstřikování paliva až po výfukové potrubí. Každý krok je třeba pečlivě zvážit, aby byl konečný výrobek co možná nejlepší.

Systém si dokáže poradit s větším průtokem výfukových plynů, takže dochází ke snížení protitlaku a omezení energetických ztrát. Vyšší kapacita systému také zaručuje účinnější čištění. Stejně jako dříve je použit systém selektivní katalytické redukce SCR (Selective Catalytic Reduction), který se efektivně vypořádá se

Motor Volvo D16G je standardně vybaven novou, elektronicky ovládanou výfukovou brzdou EPG s výkonem 230 kW. Elektronické ovládání umožňuje snížit počet pohyblivých součástí, takže přináší jednodušší provoz, vyšší spolehlivost a nižší hmotnost. Je také možné použít motorovou brzdu VEB+ (Volvo Engine Brake) s brzdným výkonem 425 kW.

Fakta o motoru Volvo D16G splňujícím normu Euro 5
• 16litrový vznětový šestiválcový motor s turbodmychadlem a mezichladičem stlačeného vzduchu
• výkon: 700 koní, 600 koní nebo 540 koní
• točivý moment: 3150 Nm, 2800 Nm nebo 2650 Nm
• pomocná brzda: EPG s výkonem 230 kW při 2200 min-1 nebo VEB+ s výkonem 425 kW při 2200 min-1
• dočišťování výfukových plynů: selektivní katalytická redukce SCR
• interval výměny oleje: každých 100 000 km nebo jednou ročně
• pomocný pohon (volitelný): 1000 Nm v klidu, 650 Nm za jízdy
• k dispozici s otevřeným nebo uzavřených odvětráváním klikové skříně




 
image979
 
 
 
 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@truck-business.cz