Co dělali hasiči? Slavili!  |  Archiv 2006 - 2012  |  Truck & Business

     
 

Truck & Business » Archiv 2006 - 2012 » Co dělali hasiči? Slavili!

Co dělali hasiči? Slavili!

 
image1412

úterý, 20. října 2009

Minulý týden zažila chodská obec Koloveč proslulá svou tradiční keramikou malou slavnost. Nevlídné počasí, které panovalo třetí říjnový víkend, nemohlo zkazit náladu členům SDH obce Koloveč a jejich hostům.Výjezdové jednotce JPO III byla slavnostně...

 

Minulý týden zažila chodská obec Koloveč proslulá svou tradiční keramikou malou slavnost. Nevlídné počasí, které panovalo třetí říjnový víkend, nemohlo zkazit náladu členům SDH obce Koloveč a jejich hostům.Výjezdové jednotce JPO III byla slavnostně přádána nová cisternová automobilová stříkačka Volvo FM9 s nástavbou THZ. 

Už v pátek 16. října proběhlo praktické školení o obsluze vozu i nástavby. Nutno říci, že si ho všichni přítomní užili. Velké pozornosti se těšil zejména dálkově ovládaný monitor.

Slavnostní předání
V sobotu 17.10. v 15 hodin pak proběhlo vlastní slavnostní předání vozu. Zahájil jej projevem starosta městyse Koloveč Václav Pergl, který poděkoval hasičům za jejich práci pro obec a popsal důvody pořízení nové techniky a způsob financování (rovnoměrně rozloženo mezi obec, Plzeňský kraj a dotaci HZS). Na pódiu jej potom vystřídali starosta sboru Václav Zoubek, velitel jednotky Radek Andrle a následovali státní zastupitelé, zástupci GŘ HZS a HZS Plzeňského kraje a také zástupci obou dodavatelů, kteří vesměs popřáli hasičům mnoho zdaru v jejich činnosti a spokojenosti s novým vozem.

Hned poté nastala tolik očekávaná chvíle. Oči všech přítomných se už hezkou chvíli upíraly k ohromnému balíku, stojícímu před jednou z garáží a ten měl nyní odhalit své tajemství – družstvo mladých hasičů se chopilo stužek a za pár vteřin se nová cisterna konečně ukázala veřejnosti v celé své kráse. Farář pan Bednář ji požehnal do budoucnosti a na těch pár minut při jeho mši přestalo pršet a dokonce vykouklo sluníčko.

Následovala statická ukázka vozidla a vybavení a všichni zúčastnění byli zváni do přilehlého vyhřívaného stanu na bohaté občestvení s hudbou. Nové Volvo FM potom zaujalo místo v garáži vedle své předchůdkyně CAS Š706 RTHP, kterou si jednotka ponechá jako záložní vozidlo.

Technická specifikace vozidla

Specifikace:
Cisternová automobilní stříkačka v základním provedení, v těžké hmotnostní třídě nad 14 t, pro smíšený provoz.

Podvozek:
Volvo FM 4x4R s rozvorem náprav 4600 mm.

Motor:
Motor D9B, 380 hp/281 kW, EURO 4, systém SCR - vstřikování AdBlue do výfukového potrubí.
Palivová nádrž 135 litrů, nádrž na AdBlue 40 litrů

Převodové ústrojí:
Manuální převodovka VT2214 B, 12 stupňů vpřed+ 2 plazivé + 4 vzad, zadní náprava RS1364HV s koncovým převodem 3,61:1
Rozdělovací převodovka s elektropneumaticky řaditelným pohonem přední nápravy, obě nápravy jsou vybaveny planetovými redukcemi a uzávěrkami diferenciálů

Brzdy, pérování, kola:
Brzdová soustava s ABS a zátěžovým regulátorem, bubnové brzdy se samostavitelnými Z-klíči, pružinová parkovací brzda na obě nápravy
Hydraulické servořízení, pérování listovými pery na obou nápravách, konstrukční zatížení náprav 8/13 t,
pneumatiky 13 R22,5

Kabina:
Posádková kabina 1+5, elektrohydraulicky sklopná, odpružená čtyřmi vinutými pružinami, zadní sedadla s integrovanými držáky dýchacích přístrojů
Centrální zamykání všech dveří z místa řidiče, okna předních dveří elektricky stahovatelná
Elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka
Vozidlová radiostanice Motorola GM360, 4 x přenosná nabíjecí svítilna Eurolamp DL-306

Nástavba:
Nástavba je výrobkem SPS-VKP Slatiňany, resp. její divize THZ.
Skříň nástavby je z hliníkových profilů, olepená plechem ze stejného materiálu, obsahuje nerezové nádrže na vodu a pěnidlo o objemu 5000, resp. 300 litrů

Čerpadlo, armatury, lafeta:
Čerpadlo o výkonu 2000 l/min. při tlaku 1 MPa a vysokotlaký okruh 250 l/min při tlaku 4 MPa, mechanická vývěva,
manuální přiměšovač média pro hašení pěnou
Pohon čerpadla kardanovým hřídelem od rozvodů motoru, nezávislý na spojce vozidla
Průtokový naviják s vysokotlakou proudnicí, zařízení pro rychlý zásah s hadicí 52mm/20m a pistolovou proudnicí
Na střeše nástavby nenajdete tradiční lafetovanou proudnici (dělo), místo ní je na předním nárazníku
umístěn tzv. monitor s průtokem 40-2000 l/min. Jeho vertikální a horizontální pohyb lze ovládat z kabiny pomocí dálkového ovládání joystickem, stejně jako průtok a tvar vodního proudu.

Vybavení nástavby:
Elektrocentrála 230/400V/6kW, přetlakový ventilátor s mlžícím zařízením, plovoucí čerpadlo, vyprošťovací hydraulické zařízení s ručním pohonem, motorová pila řetězová pila a rozbrušovací agregát, kalové ponorné čerpadlo
Teleskopický osvětlovací stožár 4 x 500 W s dálkovým ovládáním pro osvětlení místa zásahu
Další vybavení, určené pro tuto třídu hasičských vozidel č.35/2007 o technických podmínkách požární techniky- hadice, ventily, příslušenství k podzemním hydrantům atd.

Rozměry, hmotnosti:
Šířka: 2500 mm
Výška: 3300 mm
Délka: 8775 mm včetně monitoru
Nájezdový úhel přední: 25 st.
Nájezdový úhel zadní: 25 st.
Celková hmotnost: 18 000 kg
Přípojná hmotnost: 3 500 kg

Ostatní:
Barva červená RAL3000 s bílými doplňky a reflexními pásy
Omezovač rychlosti 115 km/h

 
image1412image1413image1415
 
 
 
 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@truck-business.cz