Česmad Bohemia kritizuje uzavření Barrandova pro nákladní dopravu  |  Archiv 2006 - 2012  |  Truck & Business

     
 

Truck & Business » Archiv 2006 - 2012 » Česmad Bohemia kritizuje uzavření Barrandova pro nákladní dopravu

Česmad Bohemia kritizuje uzavření Barrandova pro nákladní dopravu

 
image23

pátek, 17. září 2010

(TZ Česmad Bohemia) Čeští dopravci jako většina motoristické veřejnosti očekávají s velkými nadějemi otevření části Pražského okruhu, který propojí brněnskou dálnici D1 s plzeňskou D5. Nyní toto očekávání začínají provázet velké pochybnosti....

 

(TZ Česmad Bohemia)

Čeští dopravci jako většina motoristické veřejnosti očekávají s velkými nadějemi otevření části Pražského okruhu, který propojí brněnskou dálnici D1 s plzeňskou D5. Nyní toto očekávání začínají provázet velké pochybnosti. Podle našich informací připravil Magistrát hl. m. Prahy bez jakékoliv veřejné diskuze řidičům nákladních vozidel nepříjemné překvapení. Všechna nákladní vozidla přijíždějící po Jižní spojce ze severu (tedy z teplické D8, mladoboleslavské R10 a hradecké D11) nebudou moci na D5 pokračovat jako doposud přes Barrandovský most, ale dostanou stop na Spořilově, kde odbočí na D1 a u Vestce se napojí na nově otevřenou část okruhu. Po třikrát delší trase ujedou místo současných 13 kilometrů plných 34 – každá cesta se tak nesmyslně prodlouží o 21 km, přičemž úleva, kterou jejich vyhnání přinese Barrandovu, bude vykoupena stejnou zátěží pro Spořilov a Chodov. Je velmi pravděpodobné, že při odbočování na Spořilově a na nájezdu na D1 na Chodově bude docházet k fatálním dopravním komplikacím. Tato místa nejsou pro takovéto řešení projektována. O napojení u Vestce lze zatím pouze spekulovat, ale problémy lze očekávat i tam. Praha se tak bude moci pochlubit téměř opuštěnou Jižní spojkou, ale zato ucpaným a nebezpečným strategickým výjezdem na D1. Další potíže přibudou i na severních objízdných trasách, kde si kvůli této šikaně budou kamiony hledat objízdné trasy. Pominout nelze ani miliony litrů zbytečně spálené nafty, které kvůli tomuto opatření zbytečně zatíží životní prostředí. Vzhledem k tomu, ze severu přijíždí po Jižní spojce jen zhruba 40 % nákladních vozidel, a zbylých 60 % jedoucích od Brna odbočením na okruh ubude, je rozumné na Jižní spojku žádnou další regulaci nezavádět. I tak bude zklidnění dopravy zásadní a viditelné.

 



 
 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@truck-business.cz