Cape-to-Cape: Úkol splněn  |  Archiv 2006 - 2012  |  Truck & Business

     
 

Truck & Business » Archiv 2006 - 2012 » Cape-to-Cape: Úkol splněn

Cape-to-Cape: Úkol splněn

 
image1315

pátek, 31. července 2009

V pondělí 6. července dorazila expedice Cape to Cape  do cíle své cesty na Mysu Dobré naděje v Jižní Africe. Po více než čtyřech měsících dobrodružství se podařilo náročný úkol splnit. Prezident společnosti Renault Trucks Stefano Chmielewski byl na...

 

V pondělí 6. července dorazila expedice Cape to Cape  do cíle své cesty na Mysu Dobré naděje v Jižní Africe. Po více než čtyřech měsících dobrodružství se podařilo náročný úkol splnit. Prezident společnosti Renault Trucks Stefano Chmielewski byl na místě, aby přivítal karavanu a mohl všem blahopřát. Než si však mohli účastníci za cílovou páskou vydechnout, museli v závěrečných etapách překonat řadu překážek.

„Chtěli jsme ukázat, že naše vozidla mohou spojovat lidi a svést je dohromady u příležitosti akce, jakou je expedice Cape to Cape, a samozřejmě i mimo naši branži,“ řekl prezident společnosti Renault Trucks S. Chmielewski. „Je to pro mne skutečné zadostiučinění a jsem nesmírně pyšný, protože firma Renault Trucks opět dodržela, co slíbila!”

Pierre Alain Brendel, projektový manažer celé operace, si tento moment také vychutnával: „Po čtyřech a půl měsících si jen těžko uvědomujeme, že jsme opravdu dojeli až na konec. Navždy budu mít v paměti obrazy z Norska, Etiopie, Tanzánie a samozřejmě z našeho příjezdu sem na nejjižnější bod Jižní Afriky. A hlavně si budu pamatovat nadšení všech, kteří se tohoto dobrodružství s námi zúčastnili, protože to celou dobu byli úžasní společníci.“

Velmi dojatá Elsie de Nysová, druhá projektová manažerka, jen s obtížemi hledala slova, než nakonec řekla: „Vidím Norsko, jako by to bylo včera, a teď už je konec... Je to poslední okamžik obrovské akce, na které se podílela zhruba stovka lidí z celé společnosti. Bylo to mimořádné dobrodružství, projížděli jsme nádhernou krajinou… odvaha a solidarita všech účastníků byla fantastická.“
------------------

Atmosféru posledních dnů expedice popisují následující řádky:

Od nádherné delty řeky Okavango až po téměř vyschlou poušť Kalahari Afrika vyzařovala fascinující syrovou krásu a sílu. „V této rozlehlé krajině se cítíte tak maličcí,“ zvolala Stephanie Francois, zkušební technička z konstrukční kanceláře kabin 3P. „Po celém dni jsme samozřejmě unavení, ale večer všichni společně stavíme tábor nebo opravujeme auta a pak sejdeme u dobrého jídla.“

Srdcem tábora byl Kerax č. 6, pro zasvěcené „K6“: chladicí vozidlo s kuchyní a proviantem. Každý den se po přestávce na oběd odpojil od konvoje a pokračoval na místo dalšího tábora. Před příjezdem ostatních vozidel řidič a kuchař Mouss připravil vše potřebné k vaření, stoly i lavice, ochranné stříšky a bar. Pak šéfkuchař zamířil do kuchyně. Ryby a grilovaná zelenina uprostřed pouště? Obří paella v buši? Však my to dokážeme! Mouss byl na takový nápor a všelijaké vzruchy zvyklý. Na etapu Nairobi-Livingstone nejdříve zajišťoval zásoby v Džibuti a pak v keňském hlavním městě: maso a ryby, hotové saláty (400 kg salátů!)... celkem ne méně než 5 tun zásob! Dost na to, aby si poradil s každou eventualitou, což umožňovalo vynikající vybavení vozidla K6.

Za namibijskou hranicí konvoj zamířil do Windhoeku, hlavního města Namibie, v nadmořské výšce 1 650 m, a zaútočil na poušť Namib. Kerax se řítil na plný plyn, nakláněl se, bořil se do měkkého písku a s mocným burácením se dostával přes ostré hrboly. Jedinečný zážitek: „Bez odborných rad našich expertů by to prostě nebylo možné,“ říká Sandrine Rolletová, která je z této jízdy dosud v šoku „Jsem opravdu šťastná! Zažívám tolik emocí. Adrenalin vás úplně zaplaví, když se nakláníte na vrcholku duny… Jenom jsem zadržela dech!“

Jen o malý kousek dál musel konvoj překonávat svah se sklonem více než 50°. Úkol splněn. „Musíme věřit tomu, co nám naši poradci říkají,“ povídá Michaël, demo-technik u Renault Trucks Francie. „Jakmile se náklaďák rozjel do kopce, museli jsme se řídit jejich radami. Oni nás na to připravili… nejdůležitější bylo jet po trati a nebrzdit ani nezpomalovat.“ Jak přiznává Joël Goncalves z útvaru logistiky v Bourg en Bresse, to se snadno řekne, ale hůř udělá: „Když pod koly vidíte propast, není to tak snadné... Cítíte srdce až v krku. A je třeba dodat, že naši místní průvodci nemohli věřit svým očím, když viděli, jak naše vozidla tyto překážky překonávají.“ Pro Marçina z polské pobočky byl tento úspěch spojen především s kvalitou vozidel: „Kerax je stabilní a výkonný a Sherpa je zavalitý jako slon, a přitom je pohyblivý a v pohodě zvládá všechny možné terény!“

Philip Phasha, hlavní školitel řidičů z jihoafrické pobočky: „Tato akce bude mít velký vliv na Renault Trucks v naší zemi. Musím přiznat, že to, co dokázala technika i lidé během expedice Cape to Cape, na mě udělalo velký dojem. Upřímně si myslím, že máme v malíčku všechno, co potřebujeme pro rozvoj značky, ať už v Jižní Africe nebo jinde.“

Svědectví Bernarda Descombese z útvaru dopravy Renault Trucks: „Vstávali jsme v 5.45, vyráželi v 7. Pohroma: asi deset účastníků mělo střevní problémy a doktor pobíhal sem a tam a rozdával léky, a hned se zase jelo. Museli jsme vystoupat do pohoří v národním parku Bale po úzké, málokdy používané cestě, a stoupat po nejvyšší cestě v Africe, ztraceni v ranních mračnech. Do paměti se všem vryl okamžik na vrcholku. Napadala nás otázka: Budeme mít možnost se sem někdy vrátit?“

„Pak přišel pomalý sjezd po točité cestě plné kamení, které rozdíralo pneumatiky. Krajina se dramaticky měnila při vjezdu do rovníkového pralesa. Museli jsme překonávat řeky přes chatrné mosty a přejížděli brody před zraky místních obyvatel. V 17.30: příjezd do tábora, večer si všichni vychutnávyli jídlo v lůně přírody. Tyto společně sdílené okamžiky byly velmi silné a je těžké popsat, jak velká soudržnost nás pojila.“

„Nebyl to večírek, ale obřad… společenství, ve kterém novináři, řidiči, organizátoři, manažeři, fotografové, kameramani a průvodci byli všichni spojeni v tomto dobrodružství a nad námi jen noční nebesa s milióny hvězd. A my jsme si povídali o tom, co se přes den událo, jako spolužáci, kteří se sešli po deseti letech. Tábořiště silně pokrývala rosa a savana se nám připomínala pronikavými skřeky exotických ptáků.“



 
image1315image1316image1314
 
 
 
 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@truck-business.cz