Česmad Bohemia bilancoval  |  Truck & business 4 / 2009  |  Aktuální číslo  |  Truck & Business

     
 

Truck & Business » Aktuální číslo » Truck & business 4 / 2009 » Česmad Bohemia bilancoval

Česmad Bohemia bilancoval

 
image1483

Letošní rok byl zejména pro dopravce nesmírně obtížný. O tom, jak se současná hospodářská situace projevila v oblasti autodopravy, s čím se Sdružení autodopravců ČESMAD Bohemia muselo zejména poprat, co se podařilo ve státní správě prosadit, co na...

 
Letošní rok byl zejména pro dopravce nesmírně obtížný. O tom, jak se současná hospodářská situace projevila v oblasti autodopravy, s čím se Sdružení autodopravců ČESMAD Bohemia muselo zejména poprat, co se podařilo ve státní správě prosadit, co na dopravce ještě čeká… Na to jsme se zeptali generálního tajemníka sdružení Ing. Martina Špryňara.
 
Máte přehled o tom, kolik autodopravců bylo nuceno ukončit svou "živnost"?
Přesné číslo je patrně nezjistitelné. Z našich zjištění vyplývá, že činnost muselo ukončit více než deset procent dopravních firem. Převážně se jedná o menší společnosti. Otázkou je, kolik firem navíc již fakticky svou činnost neprovozuje, ale právně ještě existuje.
 
Jak pomohl a pomáhá ČESMAD Bohemia svým členům překonávat krizi?
Po ekonomické stránce disponuje ČESMAD Bohemia poměrně skromnými prostředky, ale přesto se snažíme pro naše členy zajišťovat kompletní spektrum služeb za ceny, které jsou pro ně v tvrdé konkurenci výhodné. Náš hlavní úkol spočívá v boji se státní správou, která se neustále snaží odčerpávat ze silniční dopravy další a další prostředky a přijímat pro ni nové restrikce.
 
Česká legislativa je poněkud svérázná. S čím jste v letošním roce nejvíce bojovali?
Evergreenem jsou páteční zákazy jízdy a zákazy předjíždění, novinkou, která i přes veškeré snahy Sdružení o něco víc zaplevelila naše legislativní prostředí, je přijetí zákona, který umožňuje vysokorychlostní vážení, aniž by Česká republika (ostatně jako i celý zbytek Evropy) disponovala certifikovanými váhami, které by takové vážení umožňovaly. Navíc výsledky tohoto vážení mají automaticky sloužit jako podklad k vysokým sankcím.
Naši permanentní pozornost vyžaduje i legislativa vztahující se k profesnímu vzdělávání a odborné způsobilosti řidičů.
 
Která legislativní opatření se vám podařilo zrušit?
I díky nasazení vlastní kůže se nám u soudu podařilo prosadit zrušení stanoviska MD ve věci povinnosti platit mýto elektronicky i pro vozidla, která mají závěsné zařízení, ale samotné vozidlo má nižší hmotnost než 12 tun. Udělené pokuty jsme, stejně jako někteří další dopravci, soudně napadli, a Ministerstvo dopravy ČR proto doporučilo Generálními ředitelství cel, aby vozidla této kategorie byla kontrolovaná v souladu s těmito rozhodnutími soudu, tzn. že podléhají mýtné povinnosti jen v případě, že jedou v soupravě, jejíž hmotnost překračuje 12 tun.
Celý rozhovor naleznete v novém čísle Truck & business č. 4/2009


 
 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@truck-business.cz