Truck & Business » Aktuální číslo » Truck & business 4 / 2007 » Jak ušetřit na pneumatikách

Jak ušetřit na pneumatikách

 
image91

Náklady na pneumatiky v dopravní společnosti představují dnes zhruba čtyři až pět procent z celkových nákladů. To může na první pohled vypadat jako vcelku zanedbatelná část, ale když vezmeme v úvahu, že firma má desítky či stovky vozidel, výsledná...

 
Náklady na pneumatiky v dopravní společnosti představují dnes zhruba čtyři až pět procent z celkových nákladů. To může na první pohled vypadat jako vcelku zanedbatelná část, ale když vezmeme v úvahu, že firma má desítky či stovky vozidel, výsledná částka vydaná na nákup, servis a montáž pneumatik může být značná.

Stále více majitelů velkých dopravních a logistických společností proto začíná svěřovat správu pneumatik svého vozového parku specializovaným servisním programům. V rámci takového programu bývá pokryt celý proces hospodaření s pneumatikami. Ten zahrnuje výběr vhodných dezénů, údržbu pneu včetně pravidelných kontrol, dohušťování, prořezávání, protektorování, vedení skladové evidence, pravidelná sledování a reporting, zjednodušení fakturace podle počtu ujetých kilometrů, ekologickou likvidaci opotřebených pneumatik nebo servisní a asistenční služby nonstop.

Výrobci pneumatik se prostřednictvím výběru vhodných dezénů a jejich následnou aplikací snaží u vozidel optimalizovat také spotřebu paliva. Správným výběrem vhodného typu pneumatik lze dosáhnout i jejich delší životnosti.

Samotní dopravci vidí největší výhody programů zejména v asistenčních službách. Defekt nebo jiná závada na pneumatikách patří mezi jednu z nejnepříjemnějších situací v silničním provozu, která ročně postihuje celých 13 procent nákladních automobilů. Kromě neplánovaného odstavení vozu mohou mít řidiči v zahraničí jazykové problémy při kontaktování havarijní služby a problémy s platbou, které za ně vyřeší právě asistenční služba. Důležitá je zde hlavně nabídka rychlého servisu za přijatelnou cenu.
Dalším velmi zajímavým bodem programu bývá kompletní nabídka protektorů. Přehlédnout nelze ani časovou úsporu, která vychází z odborného vedení pneuhospodářství, a která se ve finále samozřejmě promítá v úsporu finanční.
Náklady na pneumatiky v dopravní společnosti představují dnes zhruba čtyři až pět procent z celkových nákladů. To může na první pohled vypadat jako vcelku zanedbatelná část, ale když vezmeme v úvahu, že firma má desítky či stovky vozidel, výsledná částka vydaná na nákup, servis a montáž pneumatik může být značná.

Stále více majitelů velkých dopravních a logistických společností proto začíná svěřovat správu pneumatik svého vozového parku specializovaným servisním programům. V rámci takového programu bývá pokryt celý proces hospodaření s pneumatikami. Ten zahrnuje výběr vhodných dezénů, údržbu pneu včetně pravidelných kontrol, dohušťování, prořezávání, protektorování, vedení skladové evidence, pravidelná sledování a reporting, zjednodušení fakturace podle počtu ujetých kilometrů, ekologickou likvidaci opotřebených pneumatik nebo servisní a asistenční služby nonstop.

Výrobci pneumatik se prostřednictvím výběru vhodných dezénů a jejich následnou aplikací snaží u vozidel optimalizovat také spotřebu paliva. Správným výběrem vhodného typu pneumatik lze dosáhnout i jejich delší životnosti.

Samotní dopravci vidí největší výhody programů zejména v asistenčních službách. Defekt nebo jiná závada na pneumatikách patří mezi jednu z nejnepříjemnějších situací v silničním provozu, která ročně postihuje celých 13 procent nákladních automobilů. Kromě neplánovaného odstavení vozu mohou mít řidiči v zahraničí jazykové problémy při kontaktování havarijní služby a problémy s platbou, které za ně vyřeší právě asistenční služba. Důležitá je zde hlavně nabídka rychlého servisu za přijatelnou cenu.
Dalším velmi zajímavým bodem programu bývá kompletní nabídka protektorů. Přehlédnout nelze ani časovou úsporu, která vychází z odborného vedení pneuhospodářství, a která se ve finále samozřejmě promítá v úsporu finanční.


 
 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@truck-business.cz