Truck & Business » Aktuální číslo » Truck & business 3 / 2022 » Elektrifikace u Daimler Truck na postupu

Elektrifikace u Daimler Truck na postupu

 
mercedes-2

úterý, 13. září 2022

Model eActros LongHaul, nákladní vozidlo pro dálkovou dopravu s akumulátorovým elektrickým pohonem, je v expozici divize Mercedes-Benz Trucks hvězdou letošního veletrhu IAA Transportation, který probíhá v době vydání tohoto čísla v Hannoveru. Výrobce informoval o vývoji elektricky poháněného nákladního vozidla s celkovou hmotností 40 tun v roce 2020 a přesně o dva roky později představuje první „koncepční prototyp“.

 

Na IAA vystavený eActros LongHaul poskytuje výhled na designový styl sériově vyráběného vozidla. Tahač bude navíc součástí zkušební flotily vozidel eActros LongHaul. První prototypy již absolvují intenzivní interní testy a už v letošním roce bude eActros LongHaul zkoušen také na veřejných silnicích. V příštím roce navíc začnou testy prototypů v téměř sériové podobě u zákazníků. Elektricky poháněné nákladní vozidlo by mělo být podle plánů připraveno na zahájení sériové výroby v roce 2024. Model eActros LongHaul ujede na jedno nabití akumulátorů přibližně 500 kilometrů. U elektricky poháněného nákladního vozidla bude možné využívat vysokovýkonné doplňování elektrické energie – tzv. megawattové nabíjení.

Kromě modelu eActros LongHaul představuje Mercedes-Benz Trucks na IAA další nová nákladní vozidla s elektrickým pohonem napájeným z akumulátorů. Již od října 2021 sjíždějí z montážní linky výrobního závodu Wörth vozidla eActros pro těžkou rozvážkovou dopravu. V červenci bude následovat eEconic pro komunální služby. Cílem divize Mercedes-Benz Trucks je zvýšit v Evropě do roku 2030 podíl nových vozidel s neutrální bilancí lokálních emisí CO2 na více než 50 %.

V modelu eActros LongHaul najdou uplatnění sady akumulátorů s technologií lithium-železo-fosfátových akumulátorových článků (LFP), které se vyznačují především dlouhou životností a vyšší využitelnou energetickou kapacitou. Akumulátory lze nabít z 20 na 80 procent za výrazně méně než 30 minut z nabíjecího stojanu s výkonem cca 1 MW. Dlouhý dojezd na jedno nabití akumulátorů ve spojení s megawattovým nabíjením umožní dosahovat celkových dojezdů na úrovni konvenčních nákladních vozidel. Díky tomu bude možné vozidla používat i ve dvousměnném provozu. Pohon vozidla se navíc vyznačuje mimořádně vyváženými vlastnostmi a jízda je velmi příjemná. Model eActros LongHaul kromě toho disponuje velkým počtem bezpečnostních inovací. Divize Mercedes-Benz Trucks založila svůj koncept dálkové dopravy s elektrickým pohonem napájeným z akumulátorů na nabídce komplexního řešení dopravy včetně automobilové techniky, poradenství, nabíjecí infrastruktury a služeb. Model eActros LongHaul se tak má pro zákazníky stát výhodnou volbou z hledisek ziskovosti, trvalé udržitelnosti a spolehlivosti.

 

Daimler Truck má ambici nabízet nejpozději od roku 2039 v Evropě, Japonsku a Severní Americe už jen nová vozidla s neutrální bilancí emisí CO2 vznikajících při jejich provozu („tank-to-wheel“). Již od roku 2018, resp. 2021 jsou sériově vyráběny modely Mercedes-Benz eCitaro a Mercedes-Benz eActros s akumulátorovým elektrickým pohonem. V letošním roce budou následovat Mercedes-Benz eEconic, FUSO eCanter a Freightliner eCascadia. Další vozidla s neutrální bilancí lokálních emisí CO2 jsou již plánována.

 
 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@truck-business.cz