Nový servis DAF  |  Truck & business 3 / 2013  |  Aktuální číslo  |  Truck & Business

     
 

Truck & Business » Aktuální číslo » Truck & business 3 / 2013 » Nový servis DAF

Nový servis DAF

 
image2832

Statistiky posledních let nás ujišťují o vzestupu prodeje vozidel DAF. S rostoucí oblibou této značky, která úspěšně bojuje se stuttgartskou hvězdou o první místo v prodeji na našem trhu, přibývá i nových servisních středisek. Koncem března byl...

 
Statistiky posledních let nás ujišťují o vzestupu prodeje vozidel DAF. S rostoucí oblibou této značky, která úspěšně bojuje se stuttgartskou hvězdou o první místo v prodeji na našem trhu, přibývá i nových servisních středisek. Koncem března byl slavnostně otevřen nový servis v Liberci-Jeřmanicích. Společnost NAPA TRUCKS, spol. s r. o., tak u příležitosti svých kulatých narozenin nadělila dárek svým zákazníkům. První stručnou informaci jsme přinesli v minulém čísle, dnes podrobněji v rozhovoru s ředitelem společnosti NAPA TRUCKS Ing. Jiřím Kojzarem.

Při našem rozhovoru v roce 2011 jste prozradil vznik Vaší firmy. Můžete na úvod dnešního rozhovoru připomenout začátky spolupráce se značkou DAF a zásadní změny, které společnost od svého založení prodělala?
Naše spolupráce s DAFem začala již v roce 1992. Ale ta skutečná se všemi právy a povinnostmi až od roku 1998. V tom roce jsme mimo prodeje vozidel a náhradních dílů zahájili i servisování vozidel, což bylo podmínkou společnosti DAF pro naši další spolupráci. Tehdy pouze pro region Pardubického a Královehradeckého kraje. V roce 2005 jsme otevřeli pobočku v Moravské Třebové, která kvalitně vyplňuje rozhraní mezi Čechy a Moravou. A protože naše výsledky byly v souladu s plány výrobce vozidel DAF, v roce 2006 jsme začali s obslužností celého Ústeckého a Libereckého kraje. V roce 2007 jsme otevřeli pobočku v Mostu, která zajišťovala obsluhu severních Čech až do roku 2012. V roce 2009 jsme otevřeli v Turnově prodejní místo pro náhradní díly vozidel DAF a TRP a v březnu 2013 jsme uvedli do provozu zcela nový a moderní servis, včetně administrativního zázemí v Jeřmanicích.

Letos bylo tedy otevřeno čtvrté středisko, a to na Liberecku. Proč právě tam?
Stavbu jsme dlouho připravovali. Jednak z důvodu hledání vhodného pozemku v blízkosti průmyslových center a jednak jsme chtěli své aktivity posunout směrem  na sever. Být viděni, co nejblíže k dálnici. Liberecko a Ústecko jsou průmyslové regiony s velkou dopravní kapacitou, navíc na hlavním tahu do Německa a Polska. Vozidla DAF zde měla vždy svoje místo a bylo třeba pomoci dopravcům se servisem, opravami a pružnou dodávkou náhradních dílů.
Již dnes je vidět, že tato volba byla správná. V tomto regionu se od března zvýšil počet nových prodaných vozidel, servis je využíván pro opravy v takovém množství, že se již dnes dostáváme na objemy provozu v Moravské Třebové, který jsme vždy hodnotili velmi kladně. Dalším důvodem bylo umístění stavby u přímého sjezdu (exit 31) z rychlostní komunikace R35 a její viditelnost při průjezdu z Liberce na Turnov.

Kdy jste začali se stavbou nového střediska a jak hodnotíte s odstupem spolupráci se stavebními firmami?
Zemní práce jsme zahájili v roce 2008. V klidu a pohodě jsme připravovali pozemek pro zpevněné plochy a administrativu. Do zahájení v roce 2011 jsme odtěžili 45 000 m3 zeminy a kameniva, abychom dostali rovinné plochy ve svazích s 18% stoupáním. Práce byly prováděny ve dvou úrovních. Celková plocha pozemku je 16 000 m2 a příjezdové komunikace okolo 1500 m2 . V únoru 2012 byla zahájena výstavba inženýrských sítí. V červenci patky, v srpnu skelet, 30. 1. 2013 proběhla kolaudace a plný provoz byl zahájen v březnu 2013. Dovolím si zde pochválit spolupráci se stavební společností BAK Trutnov, náměstky Balatku, Buďarka a hlavně pak stavbyvedoucího pana Víta. Všichni odvedli perfektní práci a co se dohodlo, bylo splněno. Nebyli sami – stavební dozor prováděla společnost Profesionálové z Hradec Králové zastoupená panem Nedvědem a v neposlední řadě projektant pan Mádlík a jeho ateliér. Dozor investora jsem si zajišťoval sám a dosáhli jsme úsporu 20 % proti rozpočtovým nákladům, a to bez snížení kvality materiálů a práce.
Samozřejmě s tímto rozvojem společnosti se zvyšoval počet zaměstnanců, ale hlavně pak tržby za nově prodaná vozidla, za servis a náhradní díly. V současnosti máme 77 zaměstnanců z toho 10 pracuje v novém středisku v Jeřmanicích a počítá se s jejich dalším navyšováním až na celkový počet 20.

Čím se nové středisko v Jeřmanicích liší od stávajících servisních center?
Středisko v Jeřmanicích je první nová stavba, kterou realizovala naše společnost. A je současně nejmodernějším servisním dealerstvím sítě DAF. Její přípravě jsme věnovali společně s našimi vedoucími pracovníky mnoho času. Projektant několikrát měnil parametry stavby, její polohu vzhledem k dráze slunce, příjezdu vozidel apod. Mnoho času jsme věnovali systému pohybu zákazníků a zaměstnanců. V plném rozsahu se nám podařilo splnit standardy DAF, které jsou závazné pro všechny dealery DAF. Ve středisku jsme zavedli mnoho nových technologií.

Můžete přiblížit alespoň některé, zejména nově zavedené technologie, jimiž se může nový servis pochlubit?
Uvedu alespoň některé:
- rovnací stolice pro opravy kabin a rámů vozidel všech značek s rovnacími a měřícími prvky společnosti JOSAM dodávané společností MAHA Consulting,
-centrální sklad olejů s rozvody do výdejních míst, včetně elektronické evidence výdeje
- diagnostické stání (brzdová stolice, detektor vůlí),
- pět tepelných čerpadel voda – vzduch, pracujících spolehlivě do teploty -25 oC (při větších mrazech dotápíme elektrickou spirálou),
- umístění topných panelů na stropech ve výšce 8 metrů,
- využívání dešťové vody ze střech pro doplňování zásobníků užitkové vody,
- k dispozici je vlastní myčka pro nákladní i osobní vozy, čistička a další moderní technologie.

Jak byla stavba financována?
Financování probíhalo z části úvěrem od Komerční banky v Pardubicích a z části z vlastních zdrojů, kterými jsme financovali inženýrské sítě a zemní práce.

Loni jste ke značce DAF, s níž spolupracujete řadu let, přibrali Tatru Phoenix. Jak hodnotíte po roce toto rozhodnutí?
Tatra Phoenix plně zapadá do strategie naší společnosti. DAF se nezabývá výrobou plnopohonných podvozků a tento sortiment nám doposud chyběl v naší nabídce. Proto jsme tuto spolupráci přivítali a již jsme provedli několik předváděcích akcí s „Tatrou Phoenix“ v terénu. Všichni zákazníci byli překvapeni nejen zlepšením pohodlí v kabině DAF, která se na tyto vozy montuje, ale hlavně novou pohonnou jednotkou DAF PACCAR, která má v porovnání s motory Tatra nižší provozní náklady jak v silničním provozu, tak v terénu. Hodně zde pomáhá i převodovka ZF s lepším rozdělením točivého momentu. A podvozek? Zůstal Tatra a všichni víme, že nemá chybu. Tak proč se nezapojit. Nejen v prodeji nových vozidel, ale i v servisu a prodeji náhradních dílů.

V jakém rozsahu můžete zajišťovat opravy vlastních, případně i jiných značek?
Nové servisní prostory mají čtyři průjezdná 30 metrů dlouhá stání. Jedno stání je neprůjezdné 20 m dlouhé a je zde umístěna rovnací stolice.
Dvě průjezdná stání jsou osazena montážní jámou, jedno stání je osazeno pístovými hevery zabudovanými v zemi, jedno stání je pevné a slouží pro rychlé opravy a přípravu nových vozidel. V novém servisním středisku zajišťujeme nejen servis DAF v plném rozsahu, ale i záruční a pozáruční servis přípojných vozidel Kögel a Panav. Dále jsme schopni zabezpečit běžnou údržbu a základní servisní práce na vozidlech všech značek, včetně přípojné techniky. K tomu nám slouží již několik let využívaný systém dodávky náhradních dílů TRP pro všechny známé značky vozidel, návěsů a přívěsů.

Děkuji za rozhovor (vt)

PORTFOLIO SLUŽEB (kromě prodeje náhradních dílů, běžného servisu a oprav)
- ověřování tachografů (digitálních a analogových)
- měření geometrie
- STK
- měření emisí pro všechny typy motorů
- provozování odtahového a vyprošťovacího vozidla
- prodej PHM a AdBlue
- montáž jednotek TollCollect a jednotek pro výběr slovenského mýtného
- mytí vozidel
- rovnání rámů a kabin vozidel
- montáž CB a příslušenství


 
 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@truck-business.cz