_Renault D Wide 320  |  Truck & business 2 / 2020  |  Aktuální číslo  |  Truck & Business

     
 

Truck & Business » Aktuální číslo » Truck & business 2 / 2020 » _Renault D Wide 320

_Renault D Wide 320

 
renault-2

pondělí, 25. května 2020

U řady Renat Truck D Wide ještě neproběhla kompletní inovace, jak tomu bylo v případě typové řady C, K a T. Její vzhled může být považován za obnošený. Je však vnější dojem takovým handicapem v případě, že technicky je vozidlo na vysoké úrovni?

 

Typ D Wide 320 byl testován v devatenáctitunové verzi 4x2, s motorem o výkonu 235 kW/320 k a točivém momentu 1800 N.m.

S účinnými aerodynamické prvky a bočními kryty můžeme počítat s reálným výkonem 231 kW/315 k. Tento typ vozidla je vhodný pro regionální distribuci. Pokud by sloužil jen pro městský rozvoz, pak lze považovat výkon za předimenzovaný. Jinak řečeno, náš okruh, který jsme v rámci testu absolvovali, vozidlu vyhovoval.

Kabina. Uvědomme si, že hovoříme stále o rozvážkovém vozidle. Lze ho pokládat za bratrance severního FE. Vyrábí se v různých verzích: krátké, střední a dlouhé se standardní budkou, nebo jako nízká varianta. V testu byla k dispozici prostřední kabina Global Cab. Řidiči nabízí dostatek prostoru i upravené lůžko. Spíš bychom mohli mluvit o nouzovém lehátku, neboť je třeba jistého gymnastického výkonu pro jeho instalaci a uložení se k spánku. Tuto výhodu přítomnosti lůžka je třeba připomenout, neboť v rámci legislativy, která stanoví dobu odpočinku, může řidiči skvěle posloužit. Chceme poznamenat praktické umístění poličkového modulu na tunelu mezi sedadly.

Když si uvědomíme, kolikrát řidič, a zejména obsluha v roli rozvážkové služby nastoupí a vystoupí z kabiny, je každý detail, který akci usnadní, velmi důležitý. Nastavit volant lze snadno tlačítkem umístěným u sloupku řízení. Teď přijde generační šok: Přístrojová deska je dosud vybavena tlačítkovými ovladači. Někdo ji může odsoudit, že je zastaralá, jiný ocení její jednoduchost.

Použité materiály nesou stopy minulých let, ale prostor na odkládání věcí je vyhovující. Co řidiče rozptyluje jsou různě rozprostřené ovládací prvky. Vpravo dole se nachází ovládání rádia. Koncept je dobrý, ale jde o zvyk, o to, aby ovládání rádia neodvracelo pozornost řidiče při řízení vozidla. Další ovladač vpravo umožňuje přejít do manuálního módu. Ovládání brzdy zůstalo na původním místě.

Motor. Testovaný typ byl vybaven motorem s klasickou čtyřventilovou soustavou a systémem Common Rail se vstřikem 2000 barů. Se svými 7,7 l dává výkon 184 kW/250 k, 206 kW/280 nebo 235 kW/320 k. Naše verze nabídla točivý moment 1800 N.m v rozsahu otáček od 1050 do 1600 1/min. Další motory jsou k dispozici v typových řadách DTI5 s 154 kW/210 k a 176 kW/240 k a DTI11 s 279 kW/380 k a 316 kW/430 k.

Připomínáme, že převodovka Optidriver je vybavena 12 rychlostními stupni, zatímco brzdění zajišťuje systém Optibrake, který kombinuje brzdění s výfukovou a kompresní brzdou. To je naprosto dostačující v městském prostředí, avšak limitující v kopcovitém terénu.

Dojem z jízdy. Znovu jsme objevili kvality tohoto vozidla. Kabina je kompaktní a komfortní. Již původní velmi dobrý výhled byl vylepšen oknem ve dveřích spolujezdce a kamerou 360°, která je umístěna pod předním sklem. Její účinnost je vynikající!

Ve městě oceníme velice dobrou manévrovatelnost a malý poloměr otáčení díky malým převisům. Malá výtka: zpětné zrcátko je nepoužitelné při odklopení sluneční clony. Úroveň hluku je poněkud zvýšená, zejména pokud je využívána motorová brzda při vyšších otáčkách.

Technické údaje a spotřeba. Spotřebu v testovaném vozidle nelze brát jako etalon. Je třeba umět zvolit optimální režim, resp. mód jízdy, abychom spotřebu uhlídali. V našem případě jsme naměřili 22,2 l/100 km při průměrné rychlosti 71,56 km/h. Při čtvrté etapě nás zastihly práce na silnici, což mělo na spotřebu značný vliv. U čerpací stanice jsme tankovali méně paliva, než nám počítač (Infomax) indikoval. Spotřebu ukázal 21,23 l od plné nádrže do plné nádrže, Tedy velmi dobrý výsledek. Pokud posuzujeme spotřebu Ad Blue, máme tato čísla: 1,2 l/100 km a v průměru 5,4 % v porovnání se spotřebou pohonných hmot. Další údaj svěříme Infomaxu, který nám říká, že jsme vyprodukovali 587,3 g CO2 na kilometr.

Závěr. Typ D Wide je diskrétní, ale i dostatečně výkonný a kvalitní. Tento test to dokázal.

 
 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@truck-business.cz