VŽDY ALESPOŇ O KROK NAPŘED  |  Truck & business 1 / 2006  |  Aktuální číslo  |  Truck & Business

     
 

Truck & Business » Aktuální číslo » Truck & business 1 / 2006 » VŽDY ALESPOŇ O KROK NAPŘED

VŽDY ALESPOŇ O KROK NAPŘED

 
image50

Cestou za ICOM transport Jihlava, jedním z předních dopravních uskupení v zemi, byla na Vysočině znát končící zima. Nikoli ovšem v čistém vnitřním areálu společnosti a servisní části, a už vůbec ne v jejích reprezentativních prostorách. Zřetelně byl...

 

Cestou za ICOM transport Jihlava, jedním z předních dopravních uskupení v zemi, byla na Vysočině znát končící zima. Nikoli ovšem v čistém vnitřním areálu společnosti a servisní části, a už vůbec ne v jejích reprezentativních prostorách. Zřetelně byl vidět zájem o budoucnost firmy a její zaměstnance.

T&B: Jak hodnotíte pozici ICOM Transport v české nákladní dopravě?
Kateřina Kratochvílová, předsedkyně představenstva (K.K.) Je sice pěkné, že společnost ICOM transport je jednou z největších dopravních uskupení u nás, a že například šestkrát denně naše vozy objedou zeměkouli, nebo že za rok přepravíme 45 miliónů cestujících, ale pro budoucnost to mnoho neznamená. Vše se může snadno změnit. Důležité je, že se společnost drží nejnovějších trendů a tím se snaží být krok dva před konkurencí. My tomu říkáme zaplacená budoucnost, spočívá v dobré organizaci práce, investicích do techniky apod. To se pak při výběrových řízeních ukazuje jako rozhodující při získání zákazníka.
Naším motorem je být se sebou nespokojeni. Hledat možnosti zlepšení, to je směr k posunu kupředu – cesta do budoucnosti.

T&B: Jak se konkrétně u společnosti projevil vstup do Evropské unie?
K.K. Vstup do Evropské unie znamená pro české dopravce možnost účastnit se tendrů, které pro ně byly díky různým omezením nedosažitelné. Jedná se o zakázky, zejména v relaci západní – střední Evropa. Stejně tak se rozšířily možnosti v rámci nových členských států i v regionu mimo Evropskou unii.
Jan Varhaník, ekonomický ředitel (J.V.) Vstup splnil očekávání, byl velmi pozitivní i z hlediska plynulosti přeprav. Skončily fronty na hranicích, kde naše kamiony stály často i 12 až 20 hodin, tím se zvýšila efektivita vozového parku.
Realizovaný objem obchodu, orientovaný na velké zákazníky mezi západní a východní Evropou, není stále vyvážený. Není až tak obtížné získat zakázku směrem do západní Evropy, problematičtější je získat vytížení zpět. Proto se dopravci snaží spolupracovat se zákazníky, kteří zajistí nebo pomůžou zajistit zakázku zpět.

T&B: Jak se vstup do Evropské unie projevil v nákladech na řidiče?
J.V. Na náklady a platy řidičů vstup do Unie příliš vliv neměl, to spíše aspekty vývoje české ekonomiky. Každoročně investujeme i do moderního vozového parku, jehož průměrné stáří je 3,5 roku. Je třeba, aby novou a drahou techniku obsluhovali kvalitní a spolehliví řidiči. Jde o to nejen je získat, ale také udržet. To znamená nejen vysoké mzdy, ale i další motivaci, například za věrnost firmě atd. Náklady na řidiče jako mzdy, pojištění, odvody apod. tak můžeme orientačně vyčíslit na zhruba až 2000 eur měsíčně plus další výlohy spojené s provozováním dopravy.

T&B: V čem vidíte svoji hlavní výhodu oproti konkurenci?
K.K. Pro zákazníky nabízíme top kvalitu služeb za přijatelnou cenu. I když zaneseme náklady na technické inovace, investice do kvalitních řidičů, bezpečnost apod., cena je rozumná. Nepovažujeme za prvořadou výši ceny. Prioritou je poskytnout nejlepší poměr vysoké kvality služeb a přiměřené ceny. Zákazníci takové argumentaci rozumí.

T&B: Jak tedy bude vypadat ICOM za deset let?
J.V. Chceme zůstat v oboru a dále růst. Zájem o rozšiřování aktivit jistě máme. Nikoli ovšem za každou cenu, důležitý bude zdravý vývoj společnosti. To je trend, velikost není tak zásadní.

Celý rozhovor si přečtěte v T&B č. 1/2006.
Na snímku předsedkyně představenstva Kateřina Kratochvílová a ekonomický ředitel Jan Varhaník.

 
 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@truck-business.cz