Technologie Siemens pro nabíjení autobusů v Hamburku  |  Truck manažer  |  Aktuality  |  Truck & Business

     
 

Truck & Business » Aktuality » Truck manažer » Technologie Siemens pro nabíjení autobusů v Hamburku

Technologie Siemens pro nabíjení autobusů v Hamburku

 
fotoarchivtb

čtvrtek, 14. ledna 2021

Objednávka zahrnuje 48 dobíjecích stanic Sicharge UC 200 s dobíjecími konektory CCS na autobusové přístřešky, technologii nízkého a vysokého napětí a pětiletou servisní smlouvu. Každá dobíjecí stanice disponuje dobíjecím výkonem 150 kW a dodává autobusům elektřinu, když nejsou v provozu. Veškerá nabíjecí technologie je umístěna v technologickém řídícím centru, které je umístěno na střeše parkovacích přístřešků. Nabíjecí kabel je veden podél střechy přímo k nabíjecím stanicím, což umožňuje nejlepší využití prostoru depa.

 

Společnost Siemens Infrastructure získala významnou zakázku od společnosti Hamburger Hochbahn, největšího poskytovatele místní dopravy v hanzovním městě. Siemens vybaví dva ze šesti terminálů v autobusovém depu Alsterdorf celkem 96 dobíječkami a technologií pro nízké a vysoké napětí. Zahájení provozu je plánováno na léto 2021. S celkovým počtem 240 parkovacích míst je Alsterdorf jedním z největších a nejmodernějších autobusových nádraží pro elektrické autobusy v Evropě.

Společnost Hamburger Hochbahn si dala za cíl vyměnit do konce tohoto desetiletí celou svoji flotilu čítající přibližně 1 000 autobusů za klimaticky šetrná vozidla bez emisí. Souběžně s nákupem vozů probíhá i přestavba infrastruktury depa, aby bylo možné autobusy nabíjet a udržovat.

„Při vybavování autobusových dep potřebnou dobíjecí infrastrukturou je pro nás důležité mít jednoho partnera, který bude dodávat jak dobíjecí infrastrukturu připravenou na budoucnost, tak všechny elektrické součásti a služby. Takového partnera jsme našli ve společnosti Siemens,“ řekl Bastian Schmidt, vedoucí projektu pro infrastrukturu elektromobility ve společnosti Hamburger Hochbahn AG.

„Kromě snadno upgradovatelné infrastruktury je důležitá hlavně úspora místa při integraci technologie nabíjení, zejména v městské infrastruktuře. V tomto projektu byla instalace na střeše vhodným řešením,“ řekl Jean-Christoph Heyne, vedoucí oddělení Future Grids společnosti Siemens Smart Infrastructure. „Jsem rád, že v tomto případě jsme nevynikli pouze díky naší flexibilní nabíjecí infrastruktuře, ale i díky splnění náročných požadavků zákazníka na udržitelnost. Například naše portugalská továrna, kde se nabíjecí stanice vyrábějí, odebírá elektřinu výhradně z obnovitelných zdrojů. Dodáváme proto udržitelně vyráběné technologie pro udržitelnější města.“

Autobusové nádraží Alsterdorf má rozlohu 45 000 m2 a bylo uvedeno do provozu v dubnu 2019 společností Hamburger Hochbahn. Jedná se o jedno z nejpokrokovějších autobusových dep v Evropě a také o první v Německu, které je určeno výhradně pro bezemisní autobusy. V budoucnu budou autobusy napájeny zelenou elektřinou v šesti terminálech.

Autobusové nádraží Alsterdorf je nejnovějším z celkem sedmi míst společnosti Hochbahn. Od roku 2020 nakupuje společnost Hochbahn pouze bezemisní autobusy.

 
 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@truck-business.cz